Snö å kyla

Så underbart att listan med ungerska namn äntligen har publicerats. Trumvirvel o fanfar åt vår Bear!
En annan bra sak är ju att Peder äntligen har kommit till rätta. Som vi har vart oroliga...

Det e fasans kallt för tillfället. Livet i exil bjuder idag på 15 MINUSgrader. Inte nog med att man fryser! Det allra värsta är väl ändå att man ser så sjukt LITE hud. Blott en strimma eller två kan man skymta i nåns sömdruckna nylle. Inte bra alls!

Well, annars kan vi bara hoppas att det under granen skall gå å finna något snyggt. För en sak äro då sann; att man kan sannerligen aldrig bli för snygg!

Kommentarer:
Postat av: Koda16

Ja denna kyla! Försöker förbereda mig mentalt inför fredagen =) Vet inte hur bra det går. Det kanske e lika bra att chocka kroppen direkt med minus 20. Du kan väl tänka på mig ungefär vid 1300 på fredag, då jag flyger förbi ovanför uppsalatrakten. Jag kan ju vinka lite eller nåt.

2005-12-19 @ 16:34:08
Postat av: Laxhoran

Grusöga! Berätta om fräckestan!

2005-12-19 @ 21:19:13
Postat av: Grusöga-update!

Japp, fräckestan. Jag kan börja med att berätta att fräckestan är inte så fräck. Deras konstfesten är inte ens i närheten av våra. Jag började genast ana oråd. När en kille kom fram och sa att "Vi konstnärer måste hålla ihop" När jag sa att jag inte var konstnär så gick han. Fy! När jag försökte beställa äcklig öl så kommer det upp en kille bakom mig och säger med ångermanländsk röst; "Cilla, är du här?". Jag hatar det smeknamnet! Detta var en gammal härnösandare. Sedan insåg jag att stället var fullt av dom. Han frågade sedan runt halv 5 snåret om vi skulle gå hem. Nej, fy! Jag är ju snart gift!
Sedan hände det värsta...Min vänner hittade killar de hånglade med. En av dem hette Nollan som oxå kommer från Härnna (allvarligt talat...Nollan). Det kändes som om jag gick i mellanstadiet eftersom jag fick passa deras jackor...
Nu ska jag bara fira Nyår där oxå, sedan dröjer det ett tag innan jag sätter min fot där! Inga kändisar träffade jag heller. Varken Mauro eller Strage.

Sedan hörde jag rykten om att Kalasbyxan har varit på min sambo igen! Betalade hennes yoghurt på hemköp. Jag behöver bara lämna stan så dansar råttorna på bordet.
Nä, nu ska jag gå och skotta. Vi har jättemycket snö här uppe. Ringde min kompis Adde och fråga om vi kunde åka skridskor ikväll

2005-12-20 @ 12:21:58
Postat av: KB

Jag var väldigt yr den dagen jag försökte köpa yoghurt åt din sambo. Hade inte kännt igen min egen mor och än mindre sambosar jag mött på fyllan. Tycker det är lite jobbigt när folk känner igen mig när jag inte känner igen dem....ska hållå mig inne på pojkrummet de närmaste dagarna innan hemfärden till de östgötska skogarna

2005-12-20 @ 13:24:09
Postat av: Yggdrasil

Koda 16 - din jobbmail fungerar fortfarande inte. Får bara tillbaka mina välformulerade tankar...

2005-12-20 @ 14:05:59
Postat av: Koda16

Det va då rackarns! Vill ju gärna läsa dina välformulerade tankar! Ska skälla lite på IT-tjänst

2005-12-20 @ 14:21:48
Postat av: Koda16

..."Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst"...

Postat av: Trassligt indiskt hår (vad bra med tipsen om spray)

Alla låter så snygga idag. Kan det vara för att jag ätit endast en diet på naturdiets måltidsbars? Ja- det är inte lätt att tappa 5 kilo på 3 timmar, fråga Marianne E eller någon annan tant. Och ändå har jag inte något spray från någon modellkarriär att luta mig tillbaka på...snuft.(skånsk smärta)
Jag har pratat med Grusöga idag, hon skulle på hockey idag. Tänk om hon träffar nästa Peter Forsberg? Då kan han bjuda på sponsrad lättöl.
Men jag har hört att hon snart ska bli bortgift ändå...alla bonniga härnösandare kan ge upp.
Hoppas att jag fångar hennes brudbukett gjord av kaktusar!

2005-12-20 @ 16:48:11
Postat av: Laxhoran

Vill gärna förtydliga att min modellkarriär en gång bestod av att vara hårmodell i två timmar typ. 2002 var det nog... Men jag fick en mousse som sagt och den har jag kvar än i dag. Och sen hade jag , grill-britt och koda16 en till modellkarriär som aldrig tog oss till hollywood som vi trodde. Men man måste ju chansa i bland. I dag har jag gått kompetensutveckling inom avtalsbokning. Jag har nog inte lärt mig något som jag inte redan kunde. Förutom hur man ska skriva i en viss pärm när någon ska gå på after dark. Bokningschefen tyckte jag var en stjärna men de verkar ha glömt att jag jobbat på hotellet i många år. Som sagt, min karriär går väldigt, väldigt bra. Om någon vill se hur jag ser ut när jag i full, och eva, om ni inte redan vet det, kan man kolla på djungeltrumman.se, festbilder. Man skäms lite men man får la bjurra på det .

2005-12-20 @ 17:18:33
Postat av: KB

Känner du bubblorna i ölen?

Tror jag såg den där hiskeliga blå klänningen med puffarmar(en av bilderna fr djungeltrumman) på skål lite senare den kvällen.

2005-12-20 @ 17:45:48
Postat av: Laxhoran

Jag kände bubblorna, brukar administrera mitt intag av diamox så det inte ska förta all glädjen med öl.

2005-12-20 @ 20:39:03
Postat av: Koda16

Ja vår modellkarriär som det inte blev nåt av... De vet inte vad de missar! Vi poseade ju så professionellt. Har ju bildbevis på cd å allt!

Grusöga: Vill oxå åka skridskor! Har ett par vita hockeyrör me lila snören... hur fräcka som helst...

2005-12-20 @ 20:45:26
Postat av: Koda16

Surprise! Hittade just några av bildbevisen på Internet. Där ser man. Foto 38, 39, 40. Gillar Laxhorans håret för ansiktet bild. Cool!

2005-12-20 @ 21:27:13
URL: http://www.lobform.com/
Postat av: Manlig modell

Ernst är min idol. Vilket foto.

Nu har jag packat långkalsongerna, i morgon bär det av norrut. Sist fick jag spela poker med bygdens gamla Champions Leauge-proffs, vi får väl se vad det blir för spännande den här gången.

2005-12-20 @ 23:42:18
Postat av: Grusöga

Visst var jag på hockey igår. Höll på frysa ihjäl. Min brors lag vann med 8-2. Mötte ingen ung Peter Forsberg dock. Idag har jag varit på sjukhuset. Sen i torsdag har jag haft en smärta bakom mitt högra öga och ingen kan förklara varför. Det kunde de inte heller på sjukhuset. Jag är rädd att det ska ramla ut. Fy vilken mardröm. Jag kanske måste ha min svarta lapp för ögat igen som jag hade år 2000 efter en hemsk ögoninfektion. Jag var iofs rätt snygg i den där lappen. Lapp är snyggt...riktigt snyggt!
Jag åkte även skridskor igår. Fan, jag är rätt bra fortfarande. Idag har jag träningsvärk. Har lånat min fars rullstol som jag åker omkring i tills den värsta värken har försvunnit. Min familj tar inte mig och min värk på allvar.

Åh..jag vill oxå va i götet. Dricka öl med bubblor i och vimla på djungeltrumman. Fusk! Men jag är mycket glad över att Laxhorans karriär verkar gå spikrakt uppåt!

2005-12-21 @ 12:28:18
Postat av: Trassligt indiskt hår (har ännu inte köpt nytt spray)

Åh grusöga, jag känner för dig! Det kan inte vara lätt att vara blind OCH halt...Tur att det fanns hjälpmedel hemma. Kanske har de några roliga tabletter som du måste ta mot smärtan?
Och förresten alla lappar är snygga lappar. Så du ska inte lida om du måste ha din svarta piratlapp. Matcha med en flaska rom.
Men jag är lite orolig över ditt öga...for real.
Jag blev mäkta imponerad över era modellbilder.
Idag luktar jag parfym igen -mitt eget fel, varför måste jag testa parfym PÅ mig själv. Så nu lider jag av Lancome´s Hypnose som var till för en alltmer erfaren dam än jag.
Imorgon åker vi till Härnösand, så ta hand om er alla! GOD JUL!

2005-12-21 @ 13:26:22
Postat av: snörvelbyxan

Vilka snyggingar koda16 hade länkat till!
Kände mig genast friskare och framförallt vill jag ju oxå okynneskopiera så där snyygt.

Tog hem storvinsten på svängislotteriet när jag hittade 20 spänn i sofforna. Fick både micropop och en läsk och nu kan jag krypa ned o kolla på ärligt nedladdade dokumentärer.

2005-12-21 @ 20:07:31
Postat av: K16

Man vet att man är poppis när mamma gör låglaktosglass till jul. Bara för min skull! Just nu funderar jag på vad jag ska packa ned i väskan. Har inte kommit till själva packandet ännu. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att fundera ända fram till sen kväll i morgon. Har dock letat fram den megavarma vinterjackan. Duktigt! Har dessutom ätit sju After Eight.

Jag röstar helt klart för svart piratlapp! Najs!

2005-12-21 @ 20:26:14
Postat av: K16 igen

Vadå okynneskopiera! Vi hade faktiskt sökt tillstånd från skattemyndigheten!

2005-12-21 @ 20:30:40
Postat av: Lappöga

Jag är mycket glad över att det "indiska håret" kommer och hälsa på uppe i Härnna! Som ni förstår så är detta ett himla metropol att vallfärda till! Nästan som Jerusalem i juletid...
Även jag är mäkta impad av modellbilderna. Jag hade en kort modellkarriär när jag bodde på Öland. Fast jag var inte så snygg utan såg mest mongis ut. Appråpå mongis så har jag provat ut en lapp för ögat. Allvarligt talat, jag kan inte ha den på mig. Ser FÖR hemsk ut. Ska gå och äta lite mer choklad nu, så kanske värken lägger sig. Tänkte även se filmen Youngblood, då mår jag nog bättre. Rob Lowe...need I say more?

2005-12-21 @ 21:25:35
Postat av: snörvelbyxan

Rob lowe... tänk dig den lilla rumpan i duschen efter hockeymatchen...

Apropå modellkarriärer så har jag fått smycka staden med min nuna på en affisch för nåt som hette kemins dag. Mitt fejs var en molekyl och bland annat kjell lönnå hade fått äran att vara med. Bilden på mig var tagen vid något alkoholstint tillfälle och jag hade utväxt page.Grrr.
Tyvärr finns det nog någonstans bilder på mig ålandes på ett blött och kallt betonggolv som en vän tog när han pluggade foto. Hoppas de aldrig läcker ut på internet.

2005-12-21 @ 23:23:52
Postat av: Grusögat

Mitt öga har blivit värre. Varken Rob Lowe eller choklad hjälpte. Min onda far tvingar mig ha lappen. Detta medför att min avståndsbedömning är hemsk. Jag har vält ned halva vårt hus.
Idag är det första gången jag ska gå ned på stan sen jag kom hit för att köpa julklappar. Nu ska jag göra det med en lapp oxå. När man kommer hem till sin hemstad vill man ju se så snygg och lyckad ut om möjligt inte som en pirat.
Jag har även blivit förkyld.
KB: Var du naken på det där golvet? För övrigt har du tänkt på att Kjell Lönnå är misstänkt likt en grillad kyckling.

2005-12-22 @ 10:25:06
Postat av: K16

Om KB var naken så har bilderna definitvit letat sig ut på Internet. Det gör dom alltid, sådana bilder. *Grusöga googlar med lapp för ögat* =)

2005-12-22 @ 10:53:08
Postat av: Grusöga

Nu har jag i hemlighet läst om min sjukdom i läkarboken (jag får inte läsa i den för mina föräldrar pga att jag kan bli lite hypokondrisk)Jag har gett mig själv diagnosen "Näthinneavlossning". Visst är det äckligt. Nästan alla symtom passade. Kan leda till blindhet.
KODA 16 när åker du uppåt?

Självklart kommer det ske googlande. Men vad skriver man i ämnesraden
"utväxt page+betonggolv+naken"?

2005-12-22 @ 11:48:54
Postat av: Laxhoran, rött vänsteröga, speciellt ögonlocket

Gud vad konstigt! Jag har också haft ont i ögat! I flera dagar. Jag tänkte att ni var trötta på att höra om mina olika åkommor vid det här laget men faktum är att jag är som Dartanjang, ny smärta varje dag. Nu senast vänster öga.Som tur är har min vän läkaren återvänt från sin modellkarriär i grekland. Han undrade vad allt gnällande rörde sig om men erkände tillslut att mitt vänstra öga var fullt av rodnad och svullnad. Han föreslog ingen åtgärd men jag tror mkt på bandage, popmusik och symapti från omvärlden.
Vad rolig bloggen var denna morgon förresten! Har skrattat mig fördärvad. Var på kings head igår, ingen kodare syntes till. FInns väl inga kodare kvar i stan förutom jag och adam då men han var på glöggfest hos en skata misstänker jag.
Nu lyssnar jag på emmy-lou och ska snart ner till hotellet och hämta koncernens julklapp samt äta prncesstårta med svart kaffe.

2005-12-22 @ 11:52:36
Postat av: Läkare Grusöga

Du har nog också näthinneavlossning! Jag tror att det är ett luftburet virus. Princesstårta kan hjälpa. Ordinerar popmusik och svart lapp för ögat.

2005-12-22 @ 12:00:02
Postat av: Laxhoran

Öl med bubblor i! FInns det egentligen någon godare öl?

2005-12-22 @ 12:09:21
Postat av: Laxhoran igen

Ursäkta att jag okynnesbloggar lite. Nu har jag tänt ett ljus och brassat på Chris Isaaks julskiva. Känner mig spirituell och som att jag tar julen på allvar.

2005-12-22 @ 12:11:08
Postat av: Koda16

Grusöga: jag flyger i morrn 12.30. Åter 2 jan.

Ang det här med krämpor. Inte för att skrämma upp er här nu men en vän till mig ska doktorera i ämnet fågelinfluensa. Ska testa om det är så som misstänks att fågelinfluensa även kan sätta sig som en ögoninfektion.

Sympati är bästa botemedlet: Åhh jag hoppas ni blir friska snart!!!

Vill oxå tända ljus å lyssna på Issak. Nä här sitter man å lägger in övningsuppgiftsresultat. Ingen rättvisa alls!

2005-12-22 @ 12:37:04
Postat av: Kapten morre

Har just tänt ett ljus jag oxå. Tänkte driva ut era ögonsjukdomar med lite kaffe och pepparkakor.
Lyssnar på en version av "i saw mummy kisssing santa" med nåt band som heter "unarmed enemies", kan det möjligvis vara en blinkning till "vapnet" och "fienden"...
Har just lärt mig vad tomtens renar heter och hur många de är. Donner(han heter egentligen donder men tydligen har barn svårt att säga donder) är min favorit.
Ska gå på inflyttningsfest hos ett fotbollsproffs. Har blivit erbjuden schysst förkylningsmedicin så jag kan ju kolla om han har nåt mot fågelinfluensa oxå. Skickar det med donner om jag skulle komma över nåt.

2005-12-22 @ 16:10:09
Postat av: Koda16

Packat å klart! Sista julklappen inslagen, stövlarna insmorda och vinet. Ja det går bättre att packa berusad har jag märkt. Klockan e bara nio och redan klar! Finemang!

För att höja julstämningen lite skickar jag med en liten juldiktslänk. Kanske var det den dikten som rektor Svedberg skulle läsa, kanske det kanske.

2005-12-22 @ 20:56:09
URL: http://www.minette.se/jul/dikt1.html
Postat av: Grusöga

Jag gick aldrig på stan igår. Vågade inte med lappen. Idag är det stålande sol ute så då kan jag ha lapp och solglasögon så ser ingen.
Ville så gärna dricka öl igår. Var otroligt less på mina föräldrar att en redig bläcka hade hjälpt. Men alla mina vänner skulle vara hemma och safta och sylta. Idag ska jag skaffa mig den där bläckan med eller utan vänner-iförd lapp.
Saknar Los Lobos. Vi måste dricka öl med bubblor i när vi alla är tillbaka!
Igår skulle jag och min bror spela TP. Alltså, jag är den mest oallmänbildade jag känner. Kan aldrig gå på quiz jag hade skämt ut mig. Tur att man är söt och fantastisk annars hade man aldrig kommit något vart i livet.

Fast nu ska man tyna bort i fågelinfluensa oxå..Typiskt.

2005-12-23 @ 10:24:07
Postat av: Sjukisöga!

Nu ska jag äntligen gå ut och få en redig bläcka. Jag ska göra min kropp till en hemsk vistelse för mitt virus.
Hurra för öl med bubblor i! Jag håller på att värma upp till en gammal KLF-skiva som jag hittade här hemma. Japp, det kan bli stela juckan ikväll iaf.

2005-12-23 @ 17:09:51
Postat av: Agent Koda16

Norrland calling! Här e tokmycket snö och jättemörkt, men man e ju van. Har precis ätit min första julskinksmörgås, mums! Nu ska mamsen och jag gå ut en sväng med Selma (hunden). Ut i skogen, måste nog ha ficklampa.

2005-12-23 @ 18:26:02
Postat av: Laxhoran

Känns inte så hett att sitta här hemma i vanliga gamla rgniga masthugget när man får ta del av alla skildringar från norr.
Öl med bubblor även igår. Och murre med rom och brännvin och allt möjligt gott. Fick julkappar av min akompisar också:
Whyte seeds merchandise;keps och ballong.
Whyte Seeds nya album
Trisslott (ej vinst)
Klocka med jesusbarn.

Av hotellet fck jag friluftsset bestående av termos
kikare
sittunderlag för två
extra termos för mjölk
extra termos för jag vet inte vad. Socker kanske.
Mkt skrymmande set i alla fall. Ska behålla kikaren men resten åker nog ner i källaren.
I morgon blir det förhoppningsvis mer snygga presenter. Har önskat mig mascara (dyr sort)vilket
passar bra nu när jag är frisk i ögat. Däremot är jag raspig i halsen idag. Blir härj både annandag och juldag verkar det som. Öl full med bubblor.
Adjö och Merry Christmas!

2005-12-23 @ 20:12:23
Postat av: Griljerad Britt

Merry Christmas på er alla, det som nu är kvar. Tur att man kan fly ut på internet emellanåt. Nä nu får man väl gå ut igen och lyssna på när Gustav spelar xylofon...

2005-12-24 @ 17:29:28
Postat av: Grusöga

Status efter den stora Hemvändarfesten: Aj aj aj knappt levande. Nu är det dags att återvända till Götet så fort som möjligt

2005-12-26 @ 12:09:59
Postat av: kb

Mmmm återföreningsfester...jag skippade hemvändarpartyt i kisa - va nog mest rädd för att få stryk av de tuffa killarna från högstadiet typ svenne, raffe och rinaldo.
Idag har jag skottat en jäkla massa snö. Det har kommit ca 30 cm snö på några timmar.
Hoppas ni har haft det fint!

2005-12-26 @ 16:59:54
Postat av: Laxhoran

Jag vill tacka Grusöga för en fin bild som jag fick i morse.

I dag är det riktigt hemska polarvindar i gbg, man kan knappt andas utomhus.
Härjade igår men mår bra idag. Ska väl härja i natt igen. Man får aldrig nog. Adam fyller år i övermorgon också= mer härj. Sen nyår. Jag kommer få lägga in mig på klinik i januari.

Vad ska alla på enheten göra på nyår? till exempel Marianne edmark?

Nu ska jag leka med mina julklappar innan man åter måste släpa sig iväg till örgryte för att bli matad med allsköns rester.

God forts till er.

2005-12-26 @ 17:03:42
Postat av: Laxhoran

Morre, är du där? Då kan vi chatta!

2005-12-26 @ 17:04:43
Postat av: K16

Kallas numera Minette (med uttalat E på slutet)från Avenyn. Det myntades i kön till hotellet här i hemtrakterna. Bara så att ni vet. Det var som vanligt knökfullt, tomtemor med DD-kupa i baren.

Nu är jag proppmätt på diverse efterrätter, såser och kalkoner. Måste leta upp närmsta soffa. Gud vad man gör mkt vettigt. Typ äter, dygnet runt. Men det behövs, måste fylla på allt jag gör av med på snöskottningen! Saknar er alla!

2005-12-26 @ 19:37:50
Postat av: morre

LH: ho ho nu e jag här ;) lyckas koppla upp mig på mor o fars kapade modem ibland, hade gärna chattat men tekniken här i skogarna tillåter inte sådana utsvävningar.

Ja, vad gör man i gbg på nyår?
Har de senaste åren suttit på ett hotel o stirrat på den där piccoloflaskan m billig skumpa som vi fick för att vi jobbade just nyår, säkert skällt ut nån full gäst oxå.
Jag är med på det mesta bara jag får mitt bubbliga vin och slipper äta rester.
Måste återgå till soffan och fjärrkontrollen innan farsan får för sig att byta kanal eller så.

charå

2005-12-26 @ 20:43:21
Postat av: Grusöga

Grusöga, kommer att var i fräckestan sen kommer jag tillbaka till Götet för att aldrig lämna det igen.
Jag har bränt så många broar när jag har varit här att jag aldrig någonsin kommer kunna återvända till Norrland.
Idag ska jag på stan med min vän Brita. Jag är rädd, det finns prispengar på mitt huvud. Berättar när jag kommer tillbaka.
Men det finns ett ordspråk som heter "Det som händer i Härnna stannar i Härnna". Och det skriver jag under på...

MinettE: Såg du om Daniel Kask var på hotellet? Fast du kanske inte har räknat ut vem det är än?
Vad bra att det verkar bra iallafall med alla er. Saknar er, tror det eller ej!

2005-12-27 @ 11:24:15
Postat av: Daniel DeLuxe

Hemvändarpartaj i Uppsala var alla tiders! Jag är kvar och jobbar på tidningen. Vi ses nästa år!

2005-12-27 @ 19:20:53
Postat av: Frusen Norrlandstös

Grusöga: Ingen Kask i farten, inte för att jag vet hur han ser ut. Fast jag vet ju hur syrran ser ut. Såg ingen med Y-kromosom som liknade henne iaf... =) Längtar efter att höra om dina brända broar!

Har lyckats klämma in tre släkt och vänner besök idag *mycket nöjd*. Innebar även tre omgångar med fikabröd *sockerchock*, jaja man får ju offra sig. Vad mer? Jo jag håller på att frysa ihjäl. Sätter mig på det kaklade badrumsgolvet (golvvärme!) lite nu å då, allt för att tina upp lite. Familjen skrattar rått.

2005-12-27 @ 22:50:03
Postat av: Gusöga

Hurra! Hurra! Har äntligen bokat en biljett till Götet. Anländer 3 jan. Då är det härj som gäller. Jag är lite orolig att Laxhoran har härjat färdigt när jag kommer. Ja, ja, då får jag väl slita ut henne ännu mer.

2005-12-28 @ 11:30:18
Postat av: Laxhoran

Laxhoran har alltid lite svårt att sluta härja som en sann periodare, så oroa dig inte kära grusöga. Välkommen tillbaka. Sitter på hotellet och äter geisha. Huset är stängt och tomt men jag ska svara på mail och sånt. Och i telefon egentligen men jag är så upptagen av mina privatsamtal att det inte kan vara lätt att komma fram. Är full av rastlöshet idag. Adams födelsedag, och även Peders. Brukar betyda härj. Härj i går också men höll mig i laxskinnet och drack bara ett enda glas. Sen gick jag hem och skulle sova inför min arbetsdag men telefonen okynnesringde. Och faxen här på hotellet, ni skulle se! Det bara dröser in en massa fax. Måste vara helt i paritet med kockgymnasiets faxbörda.

2005-12-28 @ 14:38:49
Postat av: Norrskenstösen

Hurra för härj säger jag! I kväll härjas det med snaps, lussekatter och renbog. Det funkar. Lägg till minus twentysix frusna celciusgrader + norrsken, blanda väl, skaka å rör om. Simsalabim!Du har en helt vanlig norrländsk julonsdag. Jag saknar Götet. Har ni snö?

2005-12-28 @ 23:20:31
Postat av: Yggdrasil

Har sitter vi nu på antagningsenheten och svarar på dumma frågor från puc... som glömt att sista svarsdag var 28´e. Otroligt hur många som är utomlands, i norrland, eller någon annastans där man tydligen inte kan svara...

Snöar gör det också, så där lagom mycket att man liksom förstår att framåt eftermiddagen när det har kommit ca 1 dm så är det "snökaos" i Göteborg. Det är inga minus 26 precis men kanske minus 3 eller så...

2005-12-29 @ 10:04:16
Postat av: Grill-Britt

I går var det hockey. Det är härligt, man känner igen vakterna som står i dörren från när man var liten och gick med farsan och satt i hans knä på matcherna. Sen blev det öl (med bubblor i) och så småningom dans. Jag minns att jag stod där och önskade att jag hade kunnat stela juckan. Men man gjorde så gott man kunde och bjöd på the scarf wipe med Kalles jacka samt några andra tafatta moves. Ja, det var då på tiden att man fick sig en bläcka.

Ha det bra och se upp för snökaos.

2005-12-29 @ 12:44:16
Postat av: Laxhoran

Men det är ju snökaos! Bara för att alla norrlänningar har tid att tillbringa dagarna med att skotta snöi flera omgångar. Se inte ner på mitt snökaos. Det går inte att lämna huset. Tur att man är färdighärjad för den här veckan.

Jag har köpt en klänning på second hand som jag behöver sy om ganska radikalt. Det ska jag göra resten av dagen. Misstänker att jag kommer förstöra den. Jag tänker sy lite på fri hand så där nämligen. Kan bli bra övning inför kommande HDKstudier tänkte jag.

Åh detta snökaos! Jag tappar livsgnistan.

2005-12-29 @ 16:06:22
Postat av: snoops baneman

Det måste vara lokalt snökaos i masthugget antar jag ;)
"the scarf wipe" låter spännande. Jag kanske borde kört den för vakterna på de hak jag försökte ta mig in på igår.

2005-12-29 @ 16:28:43
Postat av: Grill-Britt

Men jag menade ju det på riktigt! För en gångs skull var jag inte ironisk...

Lycka till med klänningen, Laxhoran. Fick precis lite livsgnista när jag insåg att jag faktiskt jobbar på en portfolio med stämningstäta bilder från Teg. Har tagit två hittills. Fotohög here I come.

The scarf wipe är en gammal klassiker för den välklädde.

2005-12-29 @ 19:39:56
Postat av: Koda 16

Grill-Britt: Va det en Björklövenmatch du bevittnade? Själv är man ju Lulesupporter.

Laxen: Onej inte ser vi ner på ett Göteborgskt snökaos, inte då! Lycka till me klänningsknypplandet!

Va springer Snoop på för hak? Låter suspekt!

Själv e jag i metropolen Boden ("Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, den platsen heter Boden dit vill jag aldrig mer"...) tror det va nån sån ramsa som lumparpojkarna myntade kring denna plats. Ja så ni fattar! =)

2005-12-29 @ 21:17:50
Postat av: Laxhoran önskar gott slut!

Tänk att man sitter hemma en fredagkväll och hänger. Det var inte igår. Klänningen blev bättre än jag hade hoppats. Inte perfekt men jag hoppas min kaninpäls ska dölja små fel vid kragen. Jag kommer se ut som vita häxan! Är nöjd, narnia ligger ju rätt i tiden och så. Idag har jag köpt vita strumpbyxor och lite lyxsmink. Kan man kosta på sig tycker jag när man har en så billig klänning. Ska fira på andra långgatan, en gata med gamla anor. Sen nef. Det var ett himla härj att få tag på biljetter. nu gäller det bara att inte bli bordsplacerad med någon av de värsta alingsåsarna.
Nyårslöfte: Jag får be att återkomma.

TYcker att moderatorn borde starta ny tråd. Men hon är väl också fast i något yrväder av något slag.

2005-12-30 @ 21:00:24
Postat av: Grill-Britt

Visst var det löven jag såg. Fast dom lär väl slippa möta Luleå...?

I Boden har man ju varit. Men jag har svårt att föreställa mig en anledning att åka dit igen...

Hoppas alla får en festlig start på det nya året. Vita häxor, tapas och allt vad det kan vara.

Gott slut alla!

2005-12-31 @ 13:52:47
Postat av: Koda16s nyårskrönika

Nyårsafton å jag vaknade me Grus i ögonen. Tänkte att nu skulle man haft lite Indiskt hår det hade vart nåt. Men nyårsafton är ju nyårsafton så de fina Kalasbyxorna åkte i alla fall på. En lunch på Frasses (hamburgerhak) kanske kunde passa, men en Skock (oo) med Plågade Vädurar fick mig på andra tankar. Tänk där hade man kunnat väcka den Björn som ska Kocka nyårsuupéen. Tur i oturen. Väl hemma igen blev det en Grillad Bit och en (1) 6:a Prosit, sluta snacka Kodspråk skrek jag åt grannen. Ja, förlåt, jag började känna mig som en Berusad äldre dam och klockan var ju bara, Jesus! Bara Barnet! Ja guud så Snoopet! Prositflaskan var urdrucken och Marianne svor en Ed över den Mark hon stod på, hon hade inte nallat. Ingen dryck, men väl en Lax, hurra! Horra! Mums! Nu firar vi å önskar alla Gott Nytt ÅR!!

2005-12-31 @ 16:28:25
Postat av: städbyxan

oj oj nån har visst tullat på prositen...

Gott Nytt på er!

2005-12-31 @ 18:03:22
Postat av: Koda 2006

Hoppas alla övelevde gårdagen! Fick höra om fina tal som genomförts med bravur, inte illa Grusöga! Här hölls inga tal, men oxfilén smakade mkt bra. Stackars er veggosar, ni vet inte vad ni missar.

Jodu grill-biten löven lär nog slippa lule, eller ja slippa å slippa. Ja inte vet ja... =)

Hade gärna velat se Laxens kaninpäls! Snyyggt!!

Tyckte min krönika va fiin, hade då inte alls tullat på nån prosit... Å förresten varför städar Byxan klockan 18 en nyårsafton. Det låter ju helt orimligt!...

2006-01-01 @ 16:56:39
Postat av: Laxhoran

Konstigt. Jag skrev här i morse men min komentar har inte fastnat. Den kommer väl i typ tio dubletter i morgon då. Det var inget viktigt, bara en beskrivning av gårdagens plågor. Nu ska jag boka biljetter till narnia. God Forts!

2006-01-02 @ 18:08:26
Postat av: Åter i Götet

Koda 16 är tillbaka på Sveriges framsida! *publiken jublar*, ja eller *spridda applåder* nåja *inga burop iaf*. Har klarat mig från frostskador å diverse andra krämpor, typ gikt, rabies, lappsjuka. Känns bra. Jobbet i morrn, hade ju suttit fint med några ytterligare lediga dagar... men men...

2006-01-02 @ 20:08:01
Postat av: Grill-Britt

Fin krönika, Koda16, tänk vad man kan göra med några namn. Och härligt för dig att vara tillbaka, själv såg jag några bilder från avenyn på TV häromdagen och greps genast av hemlängtan.

Jag antar att vi får se bilder av Laxhoran i vitt nånstans på nätet inom kort...?

Blev rätt orolig förut när jag skulle ta en bild varpå kameran låste sig och hävdade att det inte gick att läsa från minneskortet. So long, fotohög, tänkte jag. Men det visade sig att det gick att läsa i datorn och vad dök upp om inte några suddiga bilder från i lördags.

God fortsättning och god kvällsmacka...
ps. Nytt år kräver ny tråd.

2006-01-02 @ 22:28:19
Postat av: Arne Weise säger:

http://www.ne.se/neosound/210212.aif

2006-01-03 @ 12:14:37
Postat av: Snoop(inte katten utan hunden) säger

Hoppas det funkar. Iaf kan ni gå till www.gizoogle.com och översätta vår blogg. Helt hysteriskt roligt! "Hollaz to the East Side"

Postat av: Daniel DeLuxe

Är jag ensam om att inte vara i Göteborg?

2006-01-03 @ 17:47:34
Postat av: Grill-Britt

Nej, Daniel, du är inte ensam. Men i kväll åker jag ner.

Jag förmodar att du redan vet vem som firade nyår i Borgafjäll? VK hade en stor artikel om det hela, han hade åkt hundsläde, skoter och framträtt på hotellet.

2006-01-04 @ 11:13:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits