Snowbored!

Ja, vem e inte det? Den där extra timmen som man får inför vinterhalvåret (a.k.a vintertid) nyttjas flitigt till att klä på sig tjocka ytterplagg, knyta halsdukar samt stoppa halm i skorna. Glöm allt ni tidigare hört! Vintertid är enbart ett påfund för detta ändamål. Basta! Annars ser väl de flesta fram emot inflyttningsfesten hos Delight. Likt barn på självaste julafton kan vi redan nu drömma oss bort till dessa väntande himmelska höjder då spriten är stark och god, sällskapet är snyggt och jargongen något ekivok...

Kommentarer:
Postat av: Inst.koordinator-koda

Oja! Instämmer till 100%!

För övrigt: iiiihhh!! Jag ska på intervju! De ringde i dag om jobbet som institutionskoordinator. Jädrans det där jobbet som jag hemskt gärna ville ha men som jag trodde gått till den där människan som dom benämnde "mycket intresserad" (ansökn. tiden gick ut 5 dec, alltså länge sedan). Heltid, tillsvidare!Följande arbetsbeskrivning: webbredaktör, it-samordnare plus studieadministration = inst koord. Herregud jag e ju som klippt å skuren för jobbet! *svävar lite på moln* =)

2006-01-24 @ 18:11:40
Postat av: Laxhoran

Åh grattis kära KODA16!! Du kommer garanterat att få jobbet! Jag tycker också du verkar klippt och skuren. Dessutom är du vacker som en dag. Det är alltid en fördel i rekryteringssammanhang.

Grusöga! Härligt och fint att du ska gå på filmfest! Då kanske vi kan gå ihop? Så slipper jag gå med typ lill-martin. Mina komisar vill inte bestämma sig och tycker det hela är för dyrt osv. Nån mer som vill gå? Kanske koda16 och äldre berusad dam? Eller tom trassligt indiskt hår? De Luxe verkar ju vara peppad i alla fall. Bra det.
Träffade Mmartin Mmarinad på stan idag! Han säger han läser bloggen nästan varje dag.
Man skulle kunna tro att jag fått semesterersättning, så mkt pengar som jag gjorde av med idag. Ja ja, man lever bara två gånger som en känd rockpoet en gång sa.

2006-01-24 @ 22:21:05
Postat av: Grusöga

Grattis KoDA! Åh klart du ska ha det jobbet, annars kan du blanda in Byxan och några andra av dina kriminella vänner för att tala dem till rätta!

Laxan: Hemskt gärna skulle jag vilja eskortera en sån vacker dam till filmfesten. Förresten har ni Läsvärdetkort kan man gå 2 för 1. Chinchillan var osäker, men tror att han ändå skulle snöra på sig dansskorna. Trassliga håret ska inte du gå? Det tycker jag! Bry dig inte om World class, rundhyllt is the new black för 2006.
Idag har jag legat hemma och varit sjuk, förkyld och lite febrig. Blir nog hemma imorgon också måste ju vara pigg till festen!

2006-01-24 @ 23:48:20
Postat av: ....ögat igen!

Vem är denna Mustiga marinad man?

2006-01-24 @ 23:49:51
Postat av: ....ögat igen!

Vem är denna Mustiga marinad man?

2006-01-24 @ 23:49:58
Postat av: Grusöga

Laxhoran: En manlig bekant till mig tyckte att du lät som en underbart rafffig dam när jag berättade om din skådespelartalang om "kungen i dimman". Han blev besviken att han tyvärr inte kunde närvara på filmfesten. Men det kommer väl fler fester...

2006-01-25 @ 15:13:38
Postat av: Shoppingögat

Åh vad tråkigt när ingen bloggar. Då bloggar jag själv! Idag har jag beställt varor för 3000 kr på IKEA. I morgon ska jag köpa en ny inpackning, min nya look är helt trasslig. Nä nu ska jag fortsätta på min projektplan till radioprogrammet "Stansa". Hoppas att Los lobos är på som sidekicks för nu är de inskrivna i planen iaf.
Idag skickade den berusade damen ett mess om att affären "Ojdå här finns det kläder" på Backaplan har gått i konkurs. Vad ska jag nu ha på mig på filmfesten?...

2006-01-25 @ 15:21:20
Postat av: Koda16

Ojdå! säger jag, det var ju inte bra. Undrar hu det kan komma sig att en sådan kvalitetsaffär går i konken... =) Själv har jag spenderat hela min a-kassa på klädshopping i dag. Mkt nöjd. Tack för alla fina å värmande gratulationer ang intervjun. Man hoppas ju att Byxan kan ställa upp med det kriminella om det skiter sig. Grusöga krya på dig! Ja Laxhoran är sannerligen en underbart raffig dam! Ang. utgång på fre. Är bortlovad till på lö. Antagnings-Anakin och ryktet säger även BÄD. I Linnekrokarna.

2006-01-25 @ 18:04:03
Postat av: Yggdrasil

Buhu... Mörkt och IS överallt. De saltar inte heller tokarna, det är bara en tidsfråga innan lårbenshalsen ryker. Ett gruskorn/meter funkar inte på isgata. Speciellt inte i nerförsbacke.

Jag var faktiskt på Wedins idag - hade jag bara vetat att mamma grusöga hängde där så hade jag kollat extra noga. Tur att det är så litet så att man hinner med allt när de stänger så tidigt.

Får nog också säga att i genomsnitt är studenterna vid Mittuniversitetet mycket fulare än väntat. Kanse man är lite bortskämd vid GU - eller så är det för att jag vant mig vid snyggingarna på antagningen.
Lite hembränt hade helt klart hjälpt en hel del. Både vad gäller fulingarna och isgatorna skulle jag kunna tro.

2006-01-25 @ 20:59:04
Postat av: Laxhoran

men Yggdrasil, vad gör du egentligen där uppe? Är du där för att slåss med mittuniversitetets antagningsenhet?

Jag ångrar lite att jag ska jobba på filmfestivaen nu. ALla makthavare där är så sjukt sura och otrevliga. men jag och min vän fantomen (alltså en annan fantomen än i ladok) håller ihop. Fantomen ger mig tröst. I år är det lite mer filmfestivalen goes Mc Donalds management style. Man måste tex ha på sig en massa anskrämliga reklamkläder har de bestämt. Och man får inte äta snask. Och ölkuponger fick man inte heler, bara en avhyvling för att man frågade. Jag tänker såklart inte ha på mig några signalröda, anskrämliga reklamkläder. Man kan leda en häst till vattnet etc...

Självklart får alla från enheten gå gratis på filmer på pustervik under mina pass. Såvida inte slutsålt. Jag tänker inte vara lojal mot festivalen.

Grusögas tips om läsvärdeskortet är inte sant tyvärr. Jag ska också köpa inpackning, är trasslig som bara den. Hör till årstiden får jag för mig.

2006-01-26 @ 11:07:18
Postat av: Flyttbyxan

Gratis film!? När lägger du ut ditt officiella gratisfilmsprogram här på vår blogg?

Är fö helt mör i armarna efter att ha blivit uppkörd i ottan(nästan innan jag somnat) av en flyttrusig grill-britt. Behöver jag påpeka att stans högsta(det har iaf varit det...)hus är utrustat med en hiss(det finns faktiskt 2...)som skulle göra houdini galen av klaustrofobi. Vilken tur då att det finns trappor.

2006-01-26 @ 12:10:00
Postat av: Grusögat

Laxen: Jo, Läsvädetkortet är visst sant min sambo fick två biljetter för priset av en igår, fast du måste hämta ut dem på GP. Dom hade många kvar sa hon. Köpte inpackning igår 190 kr! fy vad dyrt men det luktar gott och mitt hår mår bra igen..
Pustervik säger du, då kanske du river biljetter med min vän Spätta, fast han gillar inte det namnet utan gillar mer sitt riktiga namn, Peter. Han är snäll. Jag har en massa biljetter till pustervik så ses vi säkert!
Det verkar vara en hemskt organisation det där...Nä tacka vet jag när du börjar på P3 med mig. Då minsann...

Byxan: Är du ledsen nu när Grill-Britt har flyttat? När min sambo flyttade led jag av posttraumatisk stress i en vecka. Det har jag botat genom att förskjuta henne totalt och klippt alla band. Hårt men nödvändigt!

Yggdrasil: Det finns inga puddingar kvar. Jag hånglade upp den sista som sedan lämnade staden. Nu är det bara inaveln som har tagit ut sin rätt på dom som är kvar. Hoppas du får lämna stan så snart som möjligt. Min bekant Lasse skrev faktiskt en låt som heter "Överlever du Härnösand överlever du allt". Säga vad man vill om hans musik med han har en poäng!

2006-01-26 @ 12:48:43
Postat av: Troligtvis institutionskoordinator-koda

Jag tror jag fick jobbet! Om nu ingenting oförutsett inträffar. Det visade sig att den fasta tjänsten blivit ett mammavik. Men jag tackar å tar emot. Hon som har den fasta tjänsten nu, sökte alltså sin egen tjänst här innan jul och fick den... men hon väntar barn och ska vara borta från å med 15 april. Trevligt, trevligt!

Jag vet vad Yggdrasil gör där uppe! Hoppas det går bra å att du inte fryser så mkt. Men du, salt e bara för veklingar... =)

Usch å fy för anskrämliga reklamkläder! Men hoppas att vi alla ses i helgen nånstans. Om ni nu inte e helt däckade efter kvällens filmpartaj. Jag vill ju se hur den blev, Grusögas nya fräcka frisyr! Säkerligen skitsnyggt!

2006-01-27 @ 11:52:49
Postat av: Trassligt indiskt hår

Jag måste börja med att tacka eder alla för en fröjdefull läsning. Blev nästan tårögd av att nämnas på två ställen...snörvel. Det blev ingen filmfest för mig. Jag sitter heller hemma med social fobi en fredagskväll som denna, efter att frivilligt gått på lååååångpromenad med antagningsenhetens yngsta medarbetare. Trött.

Just nu hånglar väl Grusöga och hennes sambo Lisa upp pop-pojkar som luktar "huvud" -på Trägår´n.
Men det kan var bättre att lukta "huvud" än att lukta "utomhus". Har ni tänkt på det? För "utomhus" är en distinkt lukt av kropp det också...fast på ett syre-satt sätt.

Hmmm. Nä, nu har jag missat "Naked" på canal +, fast jag har sett den förr. Nä, det är faktiskt ingen porrfilm.

Jag passar på att gratulera Koda16, hoppas att du ändå har tid att göra hemsidor! Jag tror inte att de andra sökandes hade nanodel av en chans gentemot dig. You rock. (Or pop.)

2006-01-27 @ 21:32:41
Postat av: Grusöga

Har ätit en halv pizza och ligger i soffan och mår illa. Ser samtidigt på Realities Bites. Det är min absolut bästa bakis film! Plus världens bästa soundtrack. Igår dansandes det. Är fortfarande besviken över att de inte spelade "Rock me Amadeus". Men Laxhoran gjorde en fantastisk tolkning av "Free Nelson Mendela".
Ikväll är det vernissage på Konsthallen mellan 19-22. Ni är hemskt välkomna, jag jobbar dock så ja kommer att vara tråkig.
Men senare under kvällen blir det nog uppåt plattåt tältet på Järntorget! Så kom dit slår vi klackarna.
Trassliga håret: IKEA-imorgon! På med shopping skorna...
Koda: Grattis igen!

2006-01-28 @ 14:35:57
Postat av: Trassligt indiskt hår

Va Grusöga? Illamående efter en halv pizza, vad är det för softy-fasoner?
Nå, lyfte Lisa upp Leffe Pagrotzky på sina axlar igår, så att han kunde se lite bättre? Då hade vi ju varit garanterade ett stort exportstöd för vår musik...
Imorgon IKEA ja! På med vilka skor som helst. Jag får väl åka tidigare för att gå till POWER och fråga varför min kamera dog.
Reality bites har jag inte ens sett hela, den verkar lite 90-tals-pretto, är den inte det? Men kanske därför den passar som svampig bakis-film?
Nu håller jag på att baka mini-semlor aka små fettobullar.
Det blev ingen Amityville Horror idag, eller som Preem-macks-damen sa Amtillyvill Horror. Skit. Ska väl se Switchblade romans istället då.
Ha det, mullenuff på er.

2006-01-28 @ 16:01:12
Postat av: Laxhoran

Jag jobbar på gamla pustan i kväll men biljetterna är redan slut så det blir surfning enbart. Sen kommer kim och spelar skivor, jag har bett honom ta med hot legs med rod stewart, men jag ska nog gå över till tältet en sväng och kolla det gamla boråsbandet love is all.
Trevligt igår men inga kändisar och ganska avsomnad fest får jag säga.

Kommer nog bli en del öl med bubblor i den här veckan. Är redan trött och i morgon ska jag gå upp tidigt och se walk the line, om jag kan klämma mig in... Man är ju som sagt en countryhora in i själen.

2006-01-28 @ 18:09:32
Postat av: Yggdrasil

Hemma igen!! Men det var nästan mer snö här än uppe i norr... Fler snyggingar här dock...

Försökte slåss mot antagningen men hittade dem inte, de hade väl hört rykten om tidigare slagsmål...

Trassliga håret: Big boy var big men goda veggisar.

2006-01-29 @ 11:31:57
Postat av: Laxhoran

Ingen grusöga kunde skådas i tältet igår, däremot vår ledare och chef, Jocke, var ute på lite lördagshärj! Och de luxe uttalar sig i dagens gp. Vi har starka profiler, vi på enheten. Och i kväll får man väl ta sig en titt på hunden från havet. Också detta i tältet.

Såg walk the line i mosse! bra liten film, mkt välspelad.

2006-01-29 @ 18:11:48
Postat av: Grill-Britt

Jocke kunde ju för övrigt skådas på förstasidan av fredagens Metro. Funderar ifall comhem firar filmfestivalen genom att bjuda sina kunder på all världens kanaler, själv har jag samtliga canal+, tv1000, C more film etc. I morse kunde man se Kaliforniens guvernör dräpa en gam med tänderna när han satt korsfäst på ett träd. I fredags såg jag en film om gråtande kameler i Mongoliet, lite mer festivalpotential, men fin var den, speciellt för oss som bott i en kamelby i Rajasthan.

På tisdag ska min stipendieansökan som jag hållit på med i ungefär ett år lämnas in en gång för alla. Då är det fest. Inflyttningsfest kommer när jag fått lite ordning på grejerna, typ i slutet av februari.

2006-01-29 @ 21:11:13
Postat av: Grusöga

Kom mig aldrig till tältet i fredags däremot var jag på pustervik och slog klackarna så hårt att jag var tvungen att ställa in min resa till IKEA med Trassliga håret pga att jag mådde så fruktansvärt dåligt. Är för gammal att köra hårt två dagar i rad. Otroligt orutinerat. Hoppas trassliga håret kan förlåta mig. Om det är någon tröst så led jag hela söndagen.
Men ikväll blir det till att snöra på sig finskorna. Det är Guldbaggegala! Gratis champange hoppas jag på. Återkommer med kändisskvaller.

2006-01-30 @ 09:15:13
Postat av: kalasfestival

Köra 2 dagar på rad är för kärringar och allergiker. Tacka vet jag en(1) rejäl bjud/snylt-fylla i veckan, d e nåt för oss riktiga hårdingar.

Kör oxå egen festival, här på pojkrummet.Mest rullas d HBO-serier, skithemska dokumentärer och en o annan lågbudget-indie-rulle.
Kändisskvallret sträcker sig till vad snoop har att berätta om grannarna...så en guldbaggegala sitter välbehövligt i skvallertarmen.

2006-01-30 @ 13:36:44
Postat av: Galaögat

....funderar på att gå upp och hämta ett pris. Givetvis skulle ja tacka Antagningen och Marinne Edmark för alla härliga skratt och fina stunder hon har gett oss.
Åh jag skulle verkligen hålla ett sånt bra tal! Jag ska se vard jag kan hitta på! Det är ju alltid någon som får ett pris som inte är där. Kanske ska hämta Persbrandts pris. Han är nog inte där. Han går ju på antabus och sånt.

2006-01-30 @ 13:57:54
Postat av: Finans-koda16

Guldbaggegalan, tänk om man fick gå på såna flashiga tillställningar. Nä men det kanske blir ett biobesök för mig iaf. Fick en biobiljett som tack för min enorma fotoprestation idag. Tänkte ett tag ringa efter Delight å Laxen, jag vet ju att vi modellar så bra ihop. Det var så här: nya bilder skulle tas i finanslabbet som det så fint heter. Blev ombedd att infinna mig där under lektionstid (det var tydligen brist på töser). Så nu har jag genomlidit en lektion i finans, på engelska, tillsammans med ett gäng snorfinansvalpar, jag försökte se väldigt beläst å finansaktig ut... =)

2006-01-30 @ 14:27:08
Postat av: kalasfestival

Fy fan va coolt d skulle va om du hämtade MP:s pris!
Om du skulle säga nåt kontroversiellt kunde Loa Falkman kalla dig för lilla gumman o rufsa dig i håret...Fy fan vilken jävla nassegubbar d finns där ute.
K16: Du borde fundera på vilka uppdrag du tar. Nu medverkar du till att ännu fler snorungar vill plugga i finanslabbet o skaffa sig en stekar-livsstil. O hemska tanke vore ju om du fick unga flickor att ens överväga finanssvängen bara för att du satt med på den där bilden som nåt kvinnligt alibi.

2006-01-30 @ 14:56:03
Postat av: K16

Jo ja vet, skäms gör jag... säljer mig billigt för en biobiljett... det var rosaskjortor till höger å vänster (till höger å höger eg. för så mkt vänster var det ju inte...)

2006-01-30 @ 15:12:04
Postat av: Marianne Edmark

Så trevligt att få bli omnämnd på filmgalan! Ja, ni är så underfundiga ni ungdomar. Om Galaöga vill får hon gärna låna nått snyggt att ha på sig ikväll. Ni förstår, vid Ojdås utförsäljning lyckades jag få tag i så mycket snyggt att det krävs mer än mycket för att kunna visa upp alla tjusiga kreationer!

2006-01-30 @ 16:54:21
Postat av: Trassligt indiskt hår

Jag har förlåtit grusögat för den inställda IKEA-resan. Däremot förstår jag inte varför hon inte bjuder med mig på guldbaggegalan...? Som kompensation. Hon tror väl att hon kommer undan med att bjuda på 30 stycken köttbullar med lingon när vi väl kommer till IKEA. Men se nä, den går inte.
Yggdrasil, har du ätit goda burgare? Ja du ser, det finns något gott med allt ont (läs: härnösand).
Koda16 - jag hoppas inte att du sprutade en flaska champagne på fotot, sådär Stureplansaktigt. Det vore väldigt opassande att ge sådana signaler på fotot. Även om det säkert förekommer under skoltid.
Jag vill tipsa Marianne Edmark om att Cheap Charlie säkert har kvar sin fina affär på Backaplan. Att Ojdå stängt borde ju Marianne ha upptäckt för längesedan, om hon verkligen hänger med i modesvängen?
Ha det gott alla!

2006-01-30 @ 22:16:53
Postat av: Grusöga

Baggegalan...Jag önskar att jag verkligen hade en massa skvaller att komma med. Tyvärr, på skvallerfronten är det rätt blekt efter kvällen. Förrutom att mamma Grusöga ringde varje gång hon såg mig på tv. Mycket gratis mat och sprit var det iaf. De där himla kändisarna are living it up...
Sedan fick jag ingen chans att hämta nått pris, alla var minsann där. Utom Persbrandt...men han fick ju inget pris dock.

2006-02-01 @ 10:32:23
Postat av: Trassligt indiskt hår

Om jag vetat att Grusöga skulle synas i tv från galan hade jag väl slängt ett get-öga på det där ankdamms-evenemanget. Ackack.
Jag funderar på att stressa på Koda16 med hemsidorna, för jag börjar jobba om 2 veckor!
Den lilla stackaren---hoppas att hon inte blir förtröden på mig.
Ville grusöga till IKEA nu på söndag istället?

2006-02-01 @ 12:13:10
Postat av: Grusöga

Va falls! Vart ska Trassliga håret jobba? Åh varför får ja så lite skvaller.. Tyvärr kan jag inte åka på ikea för jag ska gå en massa filmer denna helg. Typiskt... men jag måste ta mig dit inom sinnom tid för att inhandla lakan till min nya 1.40 säng. Vi får planera en tur! Så ska du få köttbullar! Puss

2006-02-01 @ 12:51:21
Postat av: Koda16

Ja var ska Trasslet jobba?!
Stressad? Inte då! Har läget under kontroll.
Dessutom har jag nya ikea-hyllor i hallen. Var väldigt duktig i lö på att använda vattenpasset, mäta och mäta igen. Herr J borrade. Nu kan vi sova på hyllorna utan att de rör sig en millimeter... Mycket praktiskt! =)

2006-02-01 @ 17:51:33
Postat av: Laxhoran

Jag såg Morre och Grill Britt igår, sent på kvällen. Och idag såg jag herr de Luxe. Enheten har många representanter på stan. Själv plågas jag svårt av kylan på pustervik i kväll, har tom tagit på mig min röda och anskrämliga tröja som skydd. Har blivit besatt av godis. Kan inte sluta. Är det detta som kallas för hetsäta? Får bli sträng diet när min burk på 1 kg är slut. Och jnej, jag kan inte förmå mig att slänga eländet.
Trassliga håret: Jag har inte fått något svar från din stjärndoktor ännu. Vad har de för antagningsprocess där på läkarhuset egentligen?
Och hur mår Snoop egentligen ?

2006-02-01 @ 19:55:29
Postat av: sött för tre kronor

Snoop går nog på sparlåga både mentalt och fysiskt.
Har påverkats av Grill-Britts flytt och snö o kyla.
Men som url:en ovan visar finns det hopp även för den mest urlakade innekatten.
Själv lyckades jag få pettan att köpa snarr för mina tre sista kronor. Tror att han lade till några slantar för jag fick både lite twix o milkyway.
Dum som jag är vräkte jag i mig chokladen innan top model....

Postat av: f.d. trassligt indiskt hår

Jag e fri, jag e fri- trassliga håret är borta. Måste jag byta alias? Åh nej - var lugna, det kommer nytt (förhoppningsvis mindre trassligt hår) till min huvudsvål snart. Denna gången vet jag ej om det är indiskt hår... Men antagligen något asiatiskt ursprung. Jag ska färga håret tillbaka till min mer naturliga färg - lila. Nä skämtade allt, smutsbrun heter den visst. Loreal, för det är jag värd.

Laxhoran, för att komma in på migrän-akademin måste man steppa den s.k. "headache-dansen" samtidigt som man spyr i projektil in i doktorns lilla skägg. Jag tror minsann de dansar den nästa vecka i Floor Filler.
Allvarligt talat: Jag skrev ett brev och berättad om mina symptom, och då kontaktade de mig för en läkar-tid. Gör det, eller ring om och om igen, det enda som funkar för att få läkartid samt jobb och skivkontrakt, har jag hört.
Kan det vara så att migränmänniskor (som du och jag) har en naturlig fallenhet för godis. Jag känner igen mig i dina problem. Kan man skylla beroendet på huvudet?

Ni får gissa var jag ska jobba:
1. Dansare bakom Gunther i melodifestivalen (som en sunshine girl)
X. Tränare för Grunden Bois
2. Antagningsenheten

Vad skönt att Koda16 har allt under kontroll, hur känns sådant? Ska vi ses snart för konsultation?

2006-02-01 @ 20:37:58
Postat av: Grusöga-Manager

Trassliga håret: Kan Grand Hammer kanske tänks vilja ha en spelning på Bhopa i slutet på Feb? Tyvärr har vi noll kr i budget.
Men tänkt vilket kärt återseende det kan bli när hela antagningen är där och diggar! Plus att Grusöga kommer att stå i baren...
Fundera på det.
Jag röstar på Tränare för Grunden Bois.

Laxhoran: Kom mig aldrig till tältet...Jävla IKEA tog hundra år på sig. Men nu har jag världens största och finaste säng. men ikväll kommer jag till tältet!

Min katter är vildare än någonsin. Bosse ska få sig en kastrering.

2006-02-02 @ 13:22:39
Postat av: nytt mindre Trassligt indiskt hår

Grusöga var alltså hos "doktorn" idag?
Kul att se dig igen! Hoppas att du har en underbar fredagseftermiddag!
Jag blev dötrött efter filmerna. Känner mig sjukt energilös. Måste vara en undertryckt depression som suger livet ur mig.
Vi fikade på Egg&Milk, mumsi.
Ska grusöga och alla andra coola till tältet ikväll?
Nu är det the Tyra show, jag ska titta och kräkas lite i munnen samtidigt.

2006-02-03 @ 14:46:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits