Life of Agony

Inte nöjd. Inte alls nöjd.
Ack å ve! Hin håle!

Kommentarer:
Postat av: KB

Fy fan nu har vi fått in SD i kommunen oxå. Satan i gatan. Visserligen inte lika illa som i Landskrona där de har typ 12 mandat o över 22% av rösterna. Vad är det som händer?

2006-09-18 @ 12:10:31
Postat av: Laxhoran

Herregud vad vissa av oss har varit fulla denna helgen. Tex jag. Men vilken reunion det var i fredags, idel kodare. Kanske inte så konstigt med tanke på alla ambitioner att ansöka om plats på någon av stadens konstskolor, och alla ideer som bollats i GUs pentry.

2006-09-18 @ 12:23:30
Postat av: GB

Jag tycker konstskolorna borde tänka lite på oss som vigt våra liv åt penningen också, och inte har möjlighet att springa på stan på fredagkvällar. Men då vore dom väl inga riktiga konstskolor förstås.

Nä, nu börjar en ny era. Jag föreslår att en marmorstaty av Luther placeras på Järntorget.

2006-09-18 @ 13:01:32
Postat av: KB

Luther o jag skulle behöva en riktig blecka tillsammans för att kanske komma varandra lite närmare. Kanske en sån som LH nämner. Nog fasiken var jag lite på lyset men visst hade jag med mig en nära vän, tillika radioproducent, som slog mig med hästlängder....
Har just snackat lite med ams och en Gunilla som knappt visste vad hon hette men trevlig var hon och så tyckte hon att jag skulle flytta till Luleå.

2006-09-18 @ 13:19:36
Postat av: Laxhoran

Själv var jag betydligt mer på lyran i lördags efter att Lasse1000 bjussat på en massa shots. Tror det kan ha rört sig om någon sorts rekord. Jag minns inte mycket men så ont i bollen som jag hade efter det anser jag att man har sonat sin synd. Min vän läkaren har drabbats av fibromyalgi i entrecoten. Hans fläskfilé värkte också. Min vän stadsarkitetkten ansåg att det nog snarare rörde sig om negerbollsbrist. Det finns så många åkommor som kan slå till. Hoppas alla är friska! (som vanligt inte skallepär)

2006-09-18 @ 13:39:54
Postat av: KB

Värk i fläskfilén låter sjukt obehagligt. Tur att jag stannade hemma under lördagen och gav min pizzaram vad den tålde.
Är lite missnöjd då jag inte verkar bli helt frisk. Det där med skallepär måste förklaras.

2006-09-18 @ 13:47:15
Postat av: Ett trött öga

I söndags var mitt festande inne på dag 4. Jag ä så trött så trött så trött... Vaknade upp efter två timmars sömn i majorna och gick med darrande ben till jobbet. Gud vad jag vill sova!
Jag är för gammal för det här. Men det var ju bäst att passa innan kd bl.a. fick makten.
Nu är det slut på must och musiga karlar.

låt mig sova...snälla någon...

2006-09-18 @ 13:51:44
Postat av: KB(kd)

På min lista över tänkbara kandidater till posten som familjeminister finns det ju egentligen bara ett namn: Göran Hägglund.

2006-09-18 @ 14:14:04
Postat av: Laxhoran

Morre kanske kan bli minister. Han är ju så korthårig nuförtiden och han står väl dessutom till samhällets förfogande. Singelminister kanske? Äbd är orolig att göran hägglund ska införa singelavgifter och straffskatter för ensamstående.

Skallepär är en ond dam som jobbar här som drabbats av nåt sorts håravfall. Det är väldigt glest mellan stråna. Hon är min och ÄBDs antagonist och det förefaller som hon röstar på KD dessutom.

2006-09-18 @ 14:22:06
Postat av: Äbd

Sd:s framfart i söder e ju livsfarlig.
De kan ju få representation i riksdan´ om de får tillräckligt stöd i enstaka kommun. Livsfarligt!
Näe, jag tycker vi ska få styra riket.
Rosa bloggen=maktens vagga.

Idag ska LH å jag jobba ända till 6 är det tänkt.
Lutherism e hett!

2006-09-18 @ 14:25:28
Postat av: Koda

Nu blire bistra tider. Har det påkänn. GB: jag läste om stolkonflikten i GP i morse. Otäckt!

Det drösade av Kd-panschisar i min vallokal, såna där osolidariska me rullatorer som aldrig vet hur ett val funkar, trots att det ju rimligtvis borde veta det på ålderns höst. DU STOPPAR VARJE VALSEDEL I VARSITT KUVERT; INTE ALLA I SAMMA! Det sades oändligt många gånger från valförättarhåll.

Livet blir sig aldrig likt me Alliansstyre. Men värst e ju SD, så sant. Typisk skåningar å rösta in packet!

2006-09-18 @ 14:33:10
Postat av: Grusöga

Go morgon allt snyggt. Idag är det en stressig men bra dag på Atalante. I natt sov jag 13,5 timme.
Med andra ord är en underbar dag idag. Hur sov ni andra?

2006-09-19 @ 10:26:16
Postat av: Laxhoran

Tackar som frågar, jag har sovit nästan 8 h tror jag men jag är ganska trött. Jag har druckit grönt te med en suckett nu.

Jag och ÄBD är oroliga för Morre nu när borgarna ska strypa bidragen. Vi ska ordna så det kommer allmosor till honom då och då.

Mustige mannen har sin olivgröna t-shirt idag. Mkt hett.

2006-09-19 @ 10:45:25
Postat av: Koda me lugg

Morrn Snyggingar! Jag sov för lite. Bara 6 timmar tror jag. Men numera i frisyr med lugg vilket alltid är fräckt. Hon som är gift med Berlinmuren va på TV i går. Missade ni det?

2006-09-19 @ 10:49:24
Postat av: Grusöga

Lars fingerpekning i tv4 morgonsoffa är det roligaste som har hänt idag!

Postat av: KB

Fiffan!
Vita månaden är uppskjuten med en dag. Även måndagsfyllan är en fylla för den som är ofri och beroende av stöd.

2006-09-19 @ 12:30:11
Postat av: Trogen öisare

Vilken underbar derbyseger i går förresten! Forza rödblått!

2006-09-19 @ 12:54:28
Postat av: KB

Ja vad ska man säga angående ujs seger...Ailton är en möglig gammal lipande gubbe. Ni kan ju tänkas behöva ett par trepoängare till innan säsongen är över annars blir det bortamatcher mot qviding och annat hett mostånd.

2006-09-19 @ 13:19:35
Postat av: Laxhoran

Morre är rasist!

2006-09-19 @ 13:34:10
Postat av: Morr

Exakt. Och det till skillnad från de lågpannade ujsarna som jag delade lokal med igår och som skrek neger åt den peru-födde vasques i IFK.

2006-09-19 @ 13:44:36
Postat av: Änglar, finns dom?

Tror att Morre ska akta sig för att jämföra öisare med såna som håller på blåvitt när det gäller rasism, våld och allmän huliganism. Det förekommer ju överhuvudtaget inte i sällskapet, till skillnad från hos de senare nämnda. De du delade lokal med ville nog bara bjuda på negerboll. Ett delikat bakverk.

2006-09-19 @ 13:55:32
Postat av: Grus

Fight, fight, fight, fight!!!
I sann huligan anda.
Jag sätter mina pengar på Laxen!

2006-09-19 @ 15:02:59
Postat av: Laxhoran

Äbd hostar så mkt så Irene har blivit rädd. Och mörkt är det också. Sommartiden är öfver på Chalmers. Vi har haft ett citronmöte.

2006-09-19 @ 17:30:33
Postat av: Grusöga

Lyxproblem; JAG ÄR INTE UTMANAD PÅ MITT JOBB!
Jag får bli Ebba von Sydow för Atalante. Ta ett helhetsgrepp på hela verksamheten. Dock kommer dom tycka att jag är obekväm. Men vad ska man göra?
Dagens fråga;
Jag gillar inte att vara obekväm. Vad är era erfarenheter när det kommer till att vara obekväm på arbetsplatsen? Har det blivit jobbigt efteråt?

2006-09-20 @ 11:15:24
Postat av: Laxhoran

Jag väntar alltid tills stormen är i full gång innan jag säger vad jag tycker. Jag är livrädd för att vara obekväm och öppna koflikter på jobbet.

Men du har ju lite mer ledarroll så det ingår väl lite i din roll ett mandat att styra upp, och dessutom tror jag du har ett vinnande sätt, vilket nog gör att du får med dig folk. Sen får man nog gå försiktigt fram och känna av attityderna innan man gör smärtsamma förändringar. Delaktighet och sånt där.Det fick jag lära mig på universitetet och när jag jobbade på SKF. Tricket är att få folk att tro att det är de själva som vill ha förändringen.

Om du ändå skulle uppfattas som obekväm kan man ju konstatera att i alla fall här på chalmers är det ingen som någonsin glömmer en oförrätt... fast cth ska väl inte jämföras med vanliga ställen.

2006-09-20 @ 11:33:36
Postat av: KB

Producentskan gör som producentskan behagar.
Våga vara obekväm och föra skutan vidare ut på djupt vatten med friska vindar i seglen. Bort från de grunda trygga farvattnen!

2006-09-20 @ 13:26:08
Postat av: Äldre besviken dam

Varför ska mustiga mannen försvinna från oss precis då vår samvaro är som allra bäst. Inte undra på att han blir ledsen och låg. Så låg att han måste gå till doktorn samt bära flor vaken som sovande.
Så typiskt!!!
Inget kommer bli sig likt igen. Aldrig mer

2006-09-20 @ 13:53:05
Postat av: Grusöga

Tack för råden. Jag har rustat mig till tänderna skrivit bra och utförliga dokument.
Ska förklara att jag har faktiskt en "examen" i marknadsföring. Jag säger inte till teknikerna hur dom ska sköta sitt jobb. De ska inte göra mitt...Men av någon anledningen tror alla att de kan göra marknadsföring.
Revolution på gång!

För övrigt ser jag mycket fram emot att bli ihop med våran happy camper. Vi är det nya power couple! Som Posh och Becks.

Jag har lämnat KB om ni inte visste dessa.

2006-09-20 @ 14:14:21
Postat av: Koda

Nu kan man höra Byxan gråta där borta i svängis!

2006-09-20 @ 14:27:34
Postat av: Grus

Förmodligen! Men vad mycket roligare besked för Happy Camper.
Redan nu kan se hur DN Kultur gör reportage om vår framgångssaga.
Vi blir ungefär som Ebba-Witt och Horace.
Känns mycket lovande inför hösten.

Tips: Äbd och Laxhoran. När det kommer till den mustiga mannen så
är det bara gå vidare... Det är det enda rätta. Titta på mig och KB. ag har gått vidare till HC.

2006-09-20 @ 14:41:34
Postat av: KB

Jag gråter tårar av lycka för producenterna juh!
Göteborg går en spännande tid till mötes när både kulturlivet och public service går ihop till en tidigare icke skådad syntes av vidunderlig kärlek och makt.

2006-09-20 @ 14:46:35
Postat av: GRus

Jag vet, det bara spritter i kroppen när jag tänker på det!
Dock säger rykterna att karln har skaffat en gnagare. Detta måste jag genast råda bot på.

2006-09-20 @ 14:48:49
Postat av: Koda

En gnagare e ju ingen match för ett Grusigt öga, yoou go girrl! Då kan du ju samtidigt se till så att HC börjar blogga på den rosa (vi vet ju att du läser!...)

2006-09-20 @ 15:17:34
Postat av: Grus

Vet att du läser.....
Han ska bara verka svårflörtad men med ett öga som mitt så är det inga problem.
Vi vill ju höra skvaller från public service!

2006-09-20 @ 15:36:37
Postat av: happy camper

Ha ha, så klart att jag tjyvläser. Det är ju mitt jobb att snoka i maktens korridorer och hålla fingret i luften. Och då menar jag inte Ohly-fingret. Tyvärr har jag inte så mkt public service-skvaller att bjuda på. I mina kretsar håller vi varann om ryggen.

Och vad är förresten en gnagare mot en producentkollega? Damn deal done?! Men måste jag vara Horace?

2006-09-20 @ 22:46:37
Postat av: Koda

Jaa! Den glade camparen har gjort rosabloggavtryck. Låt det här inte va en engångsföreteelse nu. Välkommen!

Jag tror Horace e en finurlig jävel trots allt. Men Posh-Becks är dom ett powercouple? Om det tvistar de lärde.

2006-09-21 @ 08:06:32
Postat av: Äbd

Härom natten drömde jag så konstigt.
Jag drömde att Lars Delight var med i Dixie Chicks.
Underligt

2006-09-21 @ 09:11:38
Postat av: Laxhoran

Äbd: Vilken rolig dröm!!!Snart ska vi ta rast så ska jag berätta om när Lotta stormade in på kontoret i morse.

Min inne- och utelista för denna vecka finns ute nu på Happy camperbloggen, under ekorrinlägget tror jag. Oj vilket tryck det kommer bli där nu...

Såg något riktigt, riktigt snyggt här på campus i morse. Vi ska undersöka saken närmare sen.

2006-09-21 @ 09:31:42
Postat av: GRus

Kom in lite sent idag. Jag är mycket glad att hälsa Happy camper välkommen till vår rosa värld.
Ses vi alla på Storan i ikväll? Idag startar litteraturens mekka med lite fest.

p.s det är inget fel på Horace!

kram Ebba

2006-09-21 @ 12:03:47
Postat av: Laxhoran

Är det phest? Jag har inte blivit bjuden. Berätta mer.

2006-09-21 @ 12:15:16
Postat av: Grus

Det enda jag har hört ät att det är stor fest som börjar kl 19 på Storan i och med bokmässan. Jag och min vän Emma ska gå dit och marknadsföra oss för förlagsfolket.

2006-09-21 @ 12:20:01
Postat av: Laxhoran

Åh, jag frlorar mig i MySpace. Inget jobb blir jobbat här. ¨Så jag borde nog inte gå på party i kväll.

Jag åt just en så himla god godispåse. Som att smaka på paradiset. Men nu är den slut.

2006-09-21 @ 12:36:33
Postat av: Alla måste göra "Hej konsument"! Bara coppa och gör er egen

Namn:Laxhoran

Senaste impulsköp:Liten svart klänning på Monki
Bästa promenad: Botaniska-ängårdsbergen
Äter lyxmiddag på: Gyllene Prag
Favoritgata: Magasinsgatan
Bästa förfestmusiken: Justice vs Simian , we are your friends. Eller vanlig rock
Reser helst till: Just nu, Pariii, till min cheri Adam
En bra gå bort-present: Har för mig Grill Britt fick många fina
Favoritlyxartikel: Är känd för att vara krämhora. Så dyra dyra krämer.
Älsklingsljud: Ljudet av rock.
Senaste upptäckt i din stad? Valandfesterna har tappat stilen
Favoritgalleri: Rex
Favvosajt: denna blogg såklart
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos henne kan jag laga ibland. Annars bjuder ju hon mest...
Fikar gärna på: Nu när inte publik finns kvar blir det en del Con leche och Bar Italia om Heddan är med
Favoritfärg: Blått och svart och grått
Rockstjärna jag vill träffa:Vet inte, kanske neil young. Eller någon snygg.
Favvoskor: Convisar
Klädkonto per månad: 2000
Mest överskattade affär: Victoria Arena
Mode jag aldrig vill se igen: Utsvängda jeans
Bästa fyllekäket: Roquefortburgare på Grand Burger
Dansar helst till: Rock och pop
Senast gnolade: $1000 wedding med gram parsons

2006-09-21 @ 12:55:01
Postat av: KB

Senaste impulsköp:2* Dickies-brallor på nätet. Har ej fått dem än...
Bästa promenad: Till Stigbergstorget.
Äter lyxmiddag på: Hos en Turk eller Libanes eller Indier eller Etiopier.
Favoritgata: Ban Gattan
Bästa förfestmusiken: Ökenrock, TRBNGR,
Reser helst till: Buenos Aires
En bra gå bort-present: Bubbel
Favoritlyxartikel: Ost
Älsklingsljud: Att vakna till radio
Senaste upptäckt i din stad? Valandfesterna har tappat stilen
Favoritgalleri: Nix pix
Favvosajt:ams.se
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos henne. Potatismos och stekt abborre
Fikar gärna på:Pvik
Favoritfärg: Blå
Rockstjärna jag vill träffa:Happy Tom
Favvoskor: Fejk-Convisar i alla dess former. Helst vita.
Klädkonto per månad: Minimalt
Mest överskattade affär: Det mesta på Haga Nygata.
Mode jag aldrig vill se igen:HM goes Punk
Bästa fyllekäket: Kebabrulle
Dansar helst till: Erasure
Senast gnolade: Lemonheads, It´s a shame about Ray

2006-09-21 @ 13:22:28
Postat av: Grill-Britt

Det var en rolig dröm må jag säga. Damn deal done är för övrigt en låt med Entombed. Nu har jag varit på banken och gjort en kortreklamation. Den grillade kycklingen på ICA är färdig om en kvart. Hunken tycker jag ska äta skit. På Volvo är böcker förbjudna.

2006-09-21 @ 13:23:21
Postat av: Laxhoran

Vad är dickiesbrallor? Har det med dixie chicks att göra?

2006-09-21 @ 13:27:17
Postat av: Grusöga

Namn: Grusöga

Senaste impulsköp: skyhöga röda lackpumps
Bästa promenad: Färgenäs
Äter lyxmiddag på: Vasakällare
Favoritgata: Magasinsgatan
Bästa förfestmusiken: Just nu Essex Green
Reser helst till: The big Apple
En bra gå bort-present: Sprit
Favoritlyxartikel: Mascara och foundation
Älsklingsljud: När brödet hoppar ur rosten
Senaste upptäckt i din stad? Alla blir snygga på hösten
Favoritgalleri: Gamla Box på kungshöjd
Favvosajt: Denna blogg såklart
Här bjuder jag mamma på middag: La sombrita, billigt och mamma älskar det!
Fikar gärna på: Cigarren och Wanselius med fönsterbord
Favoritfärg: Svart med rött läppstift
Rockstjärna jag vill träffa: Dave Grohl, endast för att lura ner honom i sänghalmen.
Favvoskor: Fuck-me-bootsen och sköna pumps
Klädkonto per månad: 1500 kläder 1500 skönhet
Mest överskattade affär: Victoria Arena
Mode jag aldrig vill se igen: Shorts
Bästa fyllekäket: Ost och baconburgare på Grand Burger
Dansar helst till: Pop
Senast gnolade: Juliette and the liks "20 year old lover"

2006-09-21 @ 13:27:57
Postat av: Anonym

Vad bra svar ni har allihopa!

2006-09-21 @ 13:30:40
Postat av: KB

LH: Arbetarchinos. Givetvis annamade av skatare och 30+ snubbar med lite mage. Omöjliga att få fraktade till europa då fabrikörn antagligen lever på freedom-fries och kallar alla utanför texas för commiebastards.

2006-09-21 @ 13:32:39
Postat av: Som ovan

Stavfel, damn it!

2006-09-21 @ 13:45:46
Postat av: Koda

Senaste impulsköp: Svarta x-high Converse i mocka
Bästa promenad: Upp mot Snikens kulle
Äter lyxmiddag på: Smögens havsbad
Favoritgata: Norra Gubbero
Bästa förfestmusiken: 60-70-80-90-tals musik
Reser helst till: En söderhavsö
En bra gå bort-present: Vin&Sprit
Favoritlyxartikel: Dyra sminkprodukter
Älsklingsljud: Åska
Senaste upptäckt i din stad?: Mumsiga kanelbullar
Favoritgalleri: Sorry, inte min grej
Favvosajt: NinetNet, när man fastnat i kodningen
Här bjuder jag mamma på middag: Sjöbaren, fast jag bli ju bjuden?
Fikar gärna på: gräsmatta
Favoritfärg: Svart
Rockstjärna jag vill träffa: Pete Doherty eller nån snygg
Favvoskor: Höga stövlar
Klädkonto per månad: 2500
Mest överskattade affär: Nån prettoaffär, finns många.
Mode jag aldrig vill se igen: Spetsiga skor
Bästa fyllekäket: Kött i massor
Dansar helst till: Popellipopmusik
Senast gnolade: Spanish Harlem, by A Franklin

2006-09-21 @ 15:10:23
Postat av: LH

Kom igen då happy camper och ÄBD och grill britt och ni andra, svara nu på hej konsumnet!

2006-09-21 @ 15:46:05
Postat av: ÄBD

Ja ja...

2006-09-21 @ 16:01:29
Postat av: Koda

Vi vill se alla lista! Vi vill se alla lista!

2006-09-21 @ 16:03:08
Postat av: Här är en till, det är fint när vi lär känna varandra

Något smeknamn? Lo, Louie
Pappas namn? Göran!
Vilken är din favoritdricka? Julmurre, campari öl o vin
Tatuering? Aldrig i livet.
Kroppspiercing? Se ovan
Hur mycket gillar du ditt arbete (1-10)? 4
Födelseplats: Sahlgrenska
Favoritsemesterort? Italien
Någonsin varit till Afrika? nej
Någonsin stulit en trafikskylt? nej
Varit med i en bilolycka? nej
A, B, C, D, DD bh-kupstorlek? Ha ha B
2 dörrar eller 4 dörrars? Ingen åsikt
Salladsdressing? Balsamvinäger är ju gott
Favoritpaj? köttfärspaj
Favoritnummer? 031-8313**
Favoritfilm? Manhattan, en kärlekshistoria, grizzly man, 400 slagen, Kubrickfilmerna, finns många
Favorithelg? Nyår, en apokalyps i miniatyr varje år
Favoritmat? Kött
Favoritdag i veckan? Lördag
Favoritmärke på kroppstvål? Gärna oparfymerad i alla fall. Konstig fråga.
Favorit TVshow? Dr Phil, 7th heaven, alla som skildrar amerikansk, kristen höger är roliga.
Tandkräm? Colgate total med 24 h skydd
Favoritdoft? Bullar!
Vad gör du för att koppla av? Vilar, skriver i bloggen, etc
Meddelande till dina vänner som läser detta? Vill gärna att alla svarar på frågorna, så att jag får veta vilket favoritmärke på kroppstvål ni har.
Hur ser du dig själv om 10 år? Förhoppningsvis snygg
och rik. Kanske även lycklig. Ellser så går jag här och harvar på CTH...
Vad gör du när du är uttråkad? Tänker på killar, pratar om killar med äbd.
Vad tycker du om att få? Pussar och presenter
Tröttnat på dina grannar? Ja, i alla fall på en tant som tror att jag har knyckt hennes nycklar.

2006-09-21 @ 16:37:03
Postat av: Anonym

Ovan postat av laxhoran, glömde fylla i det på smeknamn

2006-09-21 @ 16:37:48
Postat av: Grusöga

Något smeknamn? Grusöga, Sila, Kent, Mammas Guldhöna
Pappas namn? Bosse
Vilken är din favoritdricka? Dagens, öl, vin, vodka lime och Champis
Tatuering? 4 st
Kroppspiercing? Inte längre hade som mest 8 st
Hur mycket gillar du ditt arbete (1-10)? 7
Födelseplats: Santiago, Chile
Favoritsemesterort? Gillar inte att resa tror dock USA
Någonsin varit till Afrika? Ja
Någonsin stulit en trafikskylt? Nej
Varit med i en bilolycka? Nej
A, B, C, D, DD bh-kupstorlek? DD
2 dörrar eller 4 dörrars? 4 dörrars
Salladsdressing? Vinegrett
Favoritpaj? Bacon och fetaost
Favoritnummer? 10
Favoritfilm? Buffalo 66, 200 cigaretts och allt med Tom Cruise (his erliey years)
Favorithelg? Pingst- inget förväntas av en
Favoritmat? Kött
Favoritdag i veckan? Fredag
Favoritmärke på kroppstvål? Lux
Favorit TVshow? Oprah
Tandkräm? Vet ej, snor min sambos
Favoritdoft? Blandningen av apelsiner och pepparkakor
Vad gör du för att koppla av? Surfa, se på Tv och sova
Meddelande till dina vänner som läser detta? Ni måste svara mer så vi lär känna er.
Hur ser du dig själv om 10 år? Framgångsrik med en het karl vid min sida
Vad gör du när du är uttråkad? Tänker på killar, pratar om killar, hitta på historier om killar, sms:a killar.
Vad tycker du om att få? Pengar och bli bjuden på mat
Tröttnat på dina grannar? Ja, i alla fall killarna under mig med dålig musiksmak.

2006-09-21 @ 17:09:36
Postat av: happy camper

Senaste impulsköp: En stilig v-ringad tröja. Frågan är när jag hade tänkt att ha den
Bästa promenad: Majorna - Linné runt
Äter lyxmiddag på: Sånt händer ju ofta...
Favoritgata: Andra långa
Bästa förfestmusiken: Dansrock
Reser helst till: Köpenhamn, Maputo, Reykjavik
En bra gå bort-present: Sprit och/eller onödiga böcker
Favoritlyxartikel: Ost, ost, ost
Älsklingsljud: Människoljud och olika typer av bakgrundsljud
Senaste upptäckt i din stad? Att hyresvärdar stjäl de boendes cyklar
Favoritgalleri: Box
Favvosajt: sr.se
Här bjuder jag mamma på middag: I hennes eget hem, på saker hon själv köpt
Fikar gärna på: Bräket (vår), Zenit (frulle), Pustervik (24-7)
Favoritfärg: Det nya svarta
Rockstjärna jag vill träffa: Happy Tom, Bob Marley, Kim Hiorthöy
Favvoskor: Mina nya fejkconverse, annars Camper rakt av
Klädkonto per månad: Peanuts
Mest överskattade affär: Hemköp
Mode jag aldrig vill se igen: Korkat mode av olika slag
Bästa fyllekäket: Fungi med gorga på Grand Burger
Dansar helst till: House-anthems från sent 80-tal
Senast gnolade: Icecream man - Jonathan Richman

2006-09-21 @ 23:04:56
Postat av: happy camper

Något smeknamn? Happy Camper
Pappas namn? Elov
Vilken är din favoritdricka? Trocadero, Rötjut, Cava
Tatuering? Nix
Kroppspiercing? Nix
Hur mycket gillar du ditt arbete (1-10)? 10
Födelseplats: Lkpg
Favoritsemesterort? Maputo
Någonsin varit till Afrika? Ja
Någonsin stulit en trafikskylt? Ja
Varit med i en bilolycka? Nej
A, B, C, D, DD bh-kupstorlek? Hm, A tror jag funkar bäst
2 dörrar eller 4 dörrars? 4 dörrar är fler = bättre
Salladsdressing? Olja och /eller vinäger
Favoritpaj? Västerbottenpaj
Favoritnummer? -
Favoritfilm? Happiness, Lost in translation, Ice storm
Favorithelg? Första maj
Favoritmat? Ost
Favoritdag i veckan? Fredag
Favoritmärke på kroppstvål? Kroppstvål är ett kul ord. Var skulle man annars använda tvålen?
Favorit TVshow? Har ingen Tv
Tandkräm? Billigaste flourtandkrämen
Favoritdoft? Natur alt asfalt
Vad gör du för att koppla av? Slår mig lös med en mentholcigg under fläkten
Meddelande till dina vänner som läser detta? Rorschach-test är ännu hetare än listor
Hur ser du dig själv om 10 år? Framgångsrik som få alternativt ut-LAS:ad 4 life
Vad gör du när du är uttråkad? Ringer till KB och tjatar till mig underhållning
Vad tycker du om att få? Mat, onödiga men bra saker
Tröttnat på dina grannar? Har knappt sett mina grannar på tre år

2006-09-21 @ 23:29:16
Postat av: Koda

Något smeknamn? Koda, M:et, Mint, Mojje
Pappas namn? Hans (mamma då?)
Vilken är din favoritdricka? Rött vin, vitt vin, portello
Tatuering? Nope, skulle iof kunna tänka mig en bokstavstatuering i ngn form
Kroppspiercing? Inte det heller
Hur mycket gillar du ditt arbete (1-10)? 5
Födelseplats: Kalix
Favoritsemesterort? Ett varmt ställe med sand och asfalt
Någonsin varit till Afrika? Nix
Någonsin stulit en trafikskylt? Nä verkar bökigt juh
Varit med i en bilolycka? Nej
A, B, C, D, DD bh-kupstorlek? DD säger jag då?
2 dörrar eller 4 dörrars? 4 dörrar är det enda som gäller
Salladsdressing? Nån form av olivolja med kryddning
Favoritpaj? Västerbottenpaj
Favoritnummer? 14
Favoritfilm? Breakfast at Tiffanys, Garden State, Happiness, Threesome, Kill Bill
Favorithelg? Nationaldan såklart
Favoritmat? Pasta
Favoritdag i veckan? Lördag
Favoritmärke på kroppstvål? Just nu använder jag Dove, men det kvittar nog faktiskt
Favorit TVshow? Ser inte så mkt av den varan. Favvoserier finns ju ngr stycken dock; Lost, Mitt liv som död, Sopranos
Tandkräm? Blåvitts me fluor
Favoritdoft? Bergamott, lavendel
Vad gör du för att koppla av? Spelar tv-spel, läser nån glossig tidning, promenerar
Meddelande till dina vänner som läser detta? Hitta fler test, det här va ju kul!
Hur ser du dig själv om 10 år? Snygg, rik och berömd
Vad gör du när du är uttråkad? Äter godis
Vad tycker du om att få? Böcker, alkohol, bodyshopgrejer
Tröttnat på dina grannar? Ja, grannarna brevid, snälla kan de sluta bråka och gråta klockan tio varje söndagmorgon de gör de jämt

2006-09-22 @ 08:42:13
Postat av: Laxhoran

Elov?

Men ice storm glömde jag! Den är ju finfin.

2006-09-22 @ 08:46:34
Postat av: Laxhoran

Idag efter lurre kommer jag lägga upp de mest personliga frågorna hittills! Då vill jag att alla svarar. Även Äbd och grill-britt.

2006-09-22 @ 10:53:53
Postat av: KB

LH har verkligen tagit kommandot här. Väntar spännt på de nya mer personliga frågorna.
Västerbottenpaj är mat för gudarna. Fan, nu vill jag bli bjuden på kräftskiva...

2006-09-22 @ 13:01:35
Postat av: OK här kommer den:

Laxhoran:
HAR DU POJKVÄN/FLICKVÄN?: Nej
ISÅFALL VEM?: N/A
ÄR DU KÄR?: ja lite?
HUR TIDIGT STIGER DU UPP?: vardagar ca halv sju, helger beror på hur förgiftad man är
VILKA HATAR DU?: Några av handläggarna här på cth är ganska ocharmiga
VILKA BRYR DU DEJ MEST OM?: Fin fråga. Friends & family
VEM/VILKA VET MEST OM DIG?:syskonen, eva, tomas och kanske Morales
GILLAR DU ATT SLÅSS ELLER?: Nej jag är pacifist.
VAD HAR DU PÅ DIG JUST NU?: Svarta convisar, acnejeans, vitt linne, svart tröja, tygslamsa runt hals
VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL?: Förhoppningsvis ta ett järn eller två i goda vänners lag
NÄR VAR DU SENAST RIKTIGT FULL?: Lördags, röda sten?
ÄR DU SERIÖS?: varierar
VILKEN TJEJ GILLAR DU BÄST PÅ DITT JOBB?: Erika och Inga-lill
VILKEN KILLE GILLAR DU BÄST PÅ DITT JOBB?:Svårt, gillar Modelejonet och Bengt, mern mest Mustige mannen
HUR MÅNGA BIOLOGISKA SYSKON HAR DU?: 3 som jag vet om
ISÅFALL, VAD HETER DE?: Celia, Kristofer, Paula
VILKEN FÄRG HAR DU PÅ HÅRET?: Äkta blont!
OCH FRISYREN, HUR SER DEN UT?: Långt, men ska bli mkt längre nu.
VAD HAR DU FÖR FÄRG PÅ ÖGONEN?: Blå
VAD VILL DU HA FÖR FÄRG PÅ ÖGONEN?: Som ovan
VAD ÄR DU ALLERGISK MOT?:Är lite intolerant mot vissa gluten.
VAD GÖR DU NÄSTA ÅR? Antagligen ska jag gå på Kris Kristofferson i alla fall.
ÄR DU UPPVÄXT I STAN ELLER PÅ LANDET?: Stan får man väl kalla det. Örgryte, Gbg
HAR DU UTLÄNDSKA FÖRÄLDRAR?: Nej
GILLAR DU ATT LAGA MAT?: Jag gillar mer att äta.
VAD GRILLAR DU HELST?: Kött och fisk
VAD HAR DU PÅ MACKAN?: Tonfirre är en favorit.
VAD ÄR DITT BÄSTA GODIS?: Lakrtis
BÄSTA GLASS?: Finglass från lejonet och björnen. Varför inte en sorbeeee.
ÄR DU SEXUELLT FRUSTERAD?:Antagligen. Men jag har slutat bry mig
VEM ÄR SNÄLLAST JUST NU?: Morzan alltid snällast
VEM ÄR SÖTAST JUST NU?: Vågar man inte skriva här? Men känner många ?söta?
VAR HAR DU ONT?: Ofta i bollen, men nyligen också i högra benet även om det gått över nu
VEM ÄR BÄST JUST NU?: Tough Alliance!
ANVÄNDER DU HÅRSPRAY?:Allt som oftast. Ju hårdare desto bättre.
VAD ÄR DET SENASTE DU INSTALLERADE PÅ DIN DATOR? Extern hårddisk
HAR DU VARIT MED I NÅGON SKOLPJÄS? Ja! Både i julspelet i tvåan och i en biblisk musikal i femman. ?Damma av din gamla bibel? hette den
HUR MÅNGA BARN VILL DU HA? 0 eller max 2.
VILKEN MUSIKSTIL TYCKER DU MEST ILLA OM? Reggae, vispop, hårdrock
HAR DU BUSRINGT NÅGON GÅNG? Ja det har väl alla?
HAR DU FÅTT BÖTER? Nej.
VILKEN PLATS SOM DU BESÖKT LIGGER LÄNGST BORT? Fantasins rike? eller kanske grekland.
VAR ÄR DINA FÖRÄLDRAR FÖDDA? Båda i Sthlm

2006-09-22 @ 13:06:18
Postat av: Äbd

Idag är det Trafikens dag på Chalmers.
Vi har gått tipsrunda som handlade om sopsortering och så fick vi en del karra. Bra start på helgen.

2006-09-22 @ 13:17:31
Postat av: Anonym

Grusöga:
HAR DU POJKVÄN/FLICKVÄN?: Nej
ISÅFALL VEM?: N/A
ÄR DU KÄR?: ja lite!
HUR TIDIGT STIGER DU UPP?: vardagar 8:20, helger inte före 13 gärna
VILKA HATAR DU?: En gammal lärare från högstadiet och en kille jag har varit kär i för 10 år sen
VILKA BRYR DU DEJ MEST OM?: Friends & family
VEM/VILKA VET MEST OM DIG?: Min sambo Elisabet, Anna, Caisa, Therese och Brita
GILLAR DU ATT SLÅSS ELLER?: Ja, när jag är på ett visst humör
VAD HAR DU PÅ DIG JUST NU?: Svarta pumps, svart kjol, svart linne och en svart cardigan. Röda brillor (har supit bort linerna)
VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL?: Gå på bokfester om ja får låna pengar av min sambo
NÄR VAR DU SENAST RIKTIGT FULL?: Fredags på Valand
ÄR DU SERIÖS?: inte vidare
VILKEN TJEJ GILLAR DU BÄST PÅ DITT JOBB?: Minna
VILKEN KILLE GILLAR DU BÄST PÅ DITT JOBB?: Alex men han ska sluta så då blir det vår tekniker Viktor.
HUR MÅNGA BIOLOGISKA SYSKON HAR DU?: 1 som jag vet om
ISÅFALL, VAD HETER DE?: Daniel (adoptivbror) Andrés (biologisk)
VILKEN FÄRG HAR DU PÅ HÅRET?: svart
OCH FRISYREN, HUR SER DEN UT?: Kort, ska bli superlång
VAD HAR DU FÖR FÄRG PÅ ÖGONEN?: Brun
VAD VILL DU HA FÖR FÄRG PÅ ÖGONEN?: Som ovan
VAD ÄR DU ALLERGISK MOT?:Allt! Äpple, päron, plommon, körsbär, morötter, viss tomat, laktos och viss gluten numera.
VAD GÖR DU NÄSTA ÅR? Bokdebuterar
ÄR DU UPPVÄXT I STAN ELLER PÅ LANDET?: Stan, fast hela Ångermanland är dock landet
HAR DU UTLÄNDSKA FÖRÄLDRAR?: Ja
GILLAR DU ATT LAGA MAT?: Nä, men gillar att äta
VAD GRILLAR DU HELST?: Kött
VAD HAR DU PÅ MACKAN?: Kött
VAD ÄR DITT BÄSTA GODIS?: Saltlakrtis
BÄSTA GLASS?: Isglass på pinne och sorbet
ÄR DU SEXUELLT FRUSTERAD?: Nä, jag har fast en bra höst
VEM ÄR SNÄLLAST JUST NU?: Mamma
VEM ÄR SÖTAST JUST NU?: En hemlig pojke
VAR HAR DU ONT?: Nä, men jag har ofta ont i magen
VEM ÄR BÄST JUST NU?: Klas Borgström. Vi drack alkohol ihop igår.
ANVÄNDER DU HÅRSPRAY?:Japp, behöver dock en bättre
VAD ÄR DET SENASTE DU INSTALLERADE PÅ DIN DATOR? -
HAR DU VARIT MED I NÅGON SKOLPJÄS? Japp skolmusikalen "se människan". Jag var dansare.
HUR MÅNGA BARN VILL DU HA? 0
VILKEN MUSIKSTIL TYCKER DU MEST ILLA OM? Reggae
HAR DU BUSRINGT NÅGON GÅNG? En gång i tiden var jag mästare
HAR DU FÅTT BÖTER? Japp, spårvagnsböter
VILKEN PLATS SOM DU BESÖKT LIGGER LÄNGST BORT? Africa
VAR ÄR DINA FÖRÄLDRAR FÖDDA? Chile

2006-09-22 @ 14:09:05
Postat av: Laxhoran

Jag upptäckte just att alla mina utropstecken och citationstecken förvandlats till frågetecken. Det ser lite konstigt ut men jag skrev i word.

Bra Grusöga att du vågar svara!
Äbd tycker inte om mina frågeformulär.

2006-09-22 @ 14:14:15
Postat av: Grusöga

Jag gillar dina listor jättemycket. Annat är det med happy campers obcena färgkluttar. Nej, vet du vad!
Idag är en låååångsam dag. Sitter och tittar ut genom mina stora skyltfönster och vill gå över gatan och ta mig ett järn men jag måste jobba till tio(!) ikväll. Suck!

2006-09-22 @ 14:53:10
Postat av: Koda

Gillar oxå dina listor Laxen! Däremot va den senaste lite för avancerad för mig just nu.

Jag snaskar inköpt godis å har precis kommit in från solen. En bra fredag tycker jag.

2006-09-22 @ 14:58:19
Postat av: KB

Jobba till 10 låter som balsam för själen. Jag sitter hemma på kammaren och dricker hallonsoda o käkar snickers tillfrukost kl 3. Känns busigt.

2006-09-22 @ 15:03:02
Postat av: Grusöga

Fy fan för dig, KB

2006-09-22 @ 15:39:24
Postat av: Laxhoran

Och varför kan inte Morre tänka sig att svara på frågorna? Vi vill veta vem han tycker är söt.

2006-09-22 @ 15:41:16
Postat av: Anonym

3-vlig helg!

2006-09-22 @ 16:09:35
Postat av: KB

Ni på bloggen är söta. Till och med GB.
Klart jag kan tänka mig att svara på frågorna men det var ju så många...
VILKEN MUSIKSTIL TYCKER DU MEST ILLA OM? All uppenbart tokrolig, snygg och glad musik. Tänk hatt med blås och punkig etnomusik från Barcleona eller TOTO. Fy fan.
VEM ÄR SNÄLLAST JUST NU? SamboMartin. Bjuder på mat och låter mig surfa nästan hela tiden.

VAD ÄR DU ALLERGISK MOT? Inget som man kan förtära(vad jag vet men jag får dock lite svårt att andas av dålig stark senap.)Annars är jag allergiskk mot gubbfascister(typ större delen av svenska män mellan 15-100)och intolerans(ja,jag vet att jag kan va intolerant mot de intoleranta).

VAD GÖR DU NÄSTA ÅR? Har två jobb och sparar pengar.

VAR HAR DU ONT? Har sällan ont. (peppar, peppar...)Får träningsvärk ganska lätt...

ANVÄNDER DU HÅRSPRAY? Nope.

HAR DU VARIT MED I NÅGON SKOLPJÄS? Japp. Vi skrev även eget. Jag var såklart klassens clown men med lite dåligt självförtroende så jag lät andra få de tunga rollerna...

HUR MÅNGA BARN VILL DU HA? 0 eller 2. Vem vet jag kanske skjuter blankt...

VILKEN PLATS SOM DU BESÖKT LIGGER LÄNGST BORT? Andamanerna. Paradisiskt.

VAR ÄR DINA FÖRÄLDRAR FÖDDA? Södra Östergötland

GILLAR DU ATT LAGA MAT? Har tröttnat rejält. Är lite som snoop och kräver att det skall servas.

HUR MÅNGA BIOLOGISKA SYSKON HAR DU? Steffe, 28 o krille 23.

VAD HAR DU PÅ DIG JUST NU? Handduk. Måste dock snart ner i fuktiga, heta tvättstugan för att byta maskin o hänga tvätt...

2006-09-22 @ 16:12:23
Postat av: Koda

God Måndag på er allihopa!

2006-09-25 @ 08:02:18
Postat av: KB

Tja. Här är jag uppe med tuppen och rejält på tårna denna ljuvliga sensommardag. Hade en Alkoholfri helg hemma på loftet med snoop så nu vill jag verkligen veta allt roligt från bokmässehelgen! Skvaller, spritchocker och sexorgier. Laxhoran får gärna skicka in sina bilder av författarnas registreringsskyltar.

2006-09-25 @ 10:22:59
Postat av: Laxhoran

Jag vill inte prata om eländet. Jag ska gå under jorden.

2006-09-25 @ 10:46:48
Postat av: Grusöga

Jag vill inte heller prata om helgen.
Har suddiga minnen av en tjej som slickade mig på min arm, något gammal hångel, laxhoran och jag på en scen, två mystiska sms till min mobil och ett ännu mer mystiskt intalat meddelande, vaknade upp med en tatuering på högerarm föreställande Stina Lundberg (fd Dabrowski).

Herregud...

Jag tror att jag måste gå under jorden.

2006-09-25 @ 11:31:45
Postat av: KB

Nu pratar ni. Fortsätt. Det kan nog kännas skönt att få bikta sig. Gå under jorden håller inte i längden så lätta era hjärtan och passa gärna på att hänga ut några andra också.

2006-09-25 @ 12:00:19
Postat av: Grus

Den feta lönen kom in på kontot idag.

Detta innebär att jag ska gå tidigare för att shoppa en väska, underkläder, ev skor och dyra dyra krämer.

Längtar redan.

2006-09-25 @ 13:30:18
Postat av: KB

Åkäj, ni vinner.
Jag får visa en video istället.

2006-09-25 @ 14:49:50
URL: http://www.youtube.com/watch?v=gx-NLPH8JeM
Postat av: Grus

Så såg jag ut på scenen på pvik i helgen.

Jag vill gå härifrån för att shoppa! Köp Köp Köp!!!!

Ingen bloggar heller. Saknar laxens listor.

2006-09-25 @ 15:15:33
Postat av: Koda

Grabben kunde sina moves! Fina tänder hade han oxå.

Ja gud, det riktigt kliar i shoppingfingrarna! I dag ska jag lämna Berget i tid, dvs inte jobba över. Tror det blir första dagen utan övertid sedan jag kom tebax från semestern. Jepp så illa e det.

2006-09-25 @ 15:31:38
Postat av: KB

Fasiken. Riktigt avis blir jag på er med mycket pengar o lite tid. Jag gillar dock mina 2 timmars arbetsdagar. De som pratar om 30 timmarsveckan kan nog aldrig haft ett lika bra jobb som jag. Jag menar luther får sitt, jag känner mig nöjd över utfört dagsverk och sen är man typ lite piggare än man var innan man gick till jobbet. Slå det om ni kan!?

2006-09-25 @ 15:51:36
Postat av: Grus

Laxen, Har du något bra hårspray att tipsa om?

2006-09-25 @ 15:58:08
Postat av: Laxhoran

Ju billigare och hårdare desto bättre. Jag gillar inte vårdande egenskaper. Men som sagt, jag befinner mig princip under jorden.

2006-09-25 @ 16:07:33
Postat av: Laxhoran

Jag vill förtydliga att det är hårspray som ska vara billigt, hårt och utan vårdande egenskaper.

2006-09-25 @ 16:08:32
Postat av: KB

Hi hi.
Under jorden eller inte, rolig är du fortfarande.

2006-09-25 @ 17:01:02
Postat av: Koda

Var är Grill-Britt?

2006-09-25 @ 17:18:18
Postat av: LH

Han är väl med Melody som vanligt. Tack för komplimangen käre gamle Morre, Du kanske är den enda vän jag har kvar.

2006-09-25 @ 17:20:41
Postat av: Grill-Britt

Brushan, var e du nånstans? I går var jag lite med Melody innan jobbet. Det är flera veckor sen jag visade upp henne för min handledare nu. Han tyckte att hon saknade en röd tråd. Sedan dess har vi gjort några små framsteg, hon och jag. Det känns som att jag snart är färdig med henne. Fast i veckan ska vi jobba över varje natt så jag får väl sikta på nästa vecka. Nästa lön kan bli trevlig iaf. Jag vet, det är själviskt att låta jobbet gå ut över Melody.

2006-09-26 @ 13:39:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits