Fairytale of Gothenburg

En hel vecka i frihet avklarad! Snabbt inser man alltfler sanningar angående vardagens små mysterier. Saker som att var ungdom mår bra av att ta en nap flertalet timmar mitt på dagen blir en självklarhet. Mycket bra med tanke på att man inte åldras lika fort om man sover mycket. Både snyggt och praktiskt! Intressant är även att skåda vilka munderingar dagens ungdomar i arbetsförskringring bär. Samma mundering tycks återkomma ett oroväckande antal dagar (...soon to be veckor??!?..) i rad. Kan ju inte kallas annat än både snyggt och bekvämt! Och inte hade man nån aning om att det gick så mycket bra på TV om dagarna. Well, så länge man sköter sin personliga hygien på hyfsat sätt tycks nån form av hopp iallafall finnas. Glöm inte å stoppa de sista korvarna, lacka de sista klapparna samt stöpa det sista ljuset, ty snart kommer julens stjärna åter att leda oss rätt!

Kommentarer:
Postat av: Laxhoran

He he he. Marianne edmark, du gör mig full av lycka med dina genialiska inlägg. Tack för att du finns!

Jag tycker det arbetslösa livet är ett rikt liv. Men jag har arbetat för fullt på hotell heden. Idag kom inspektören och bestämde att vi ska få ha kvar våra fyra stjärnor. Jag ska nog få utöka min bokningskompetens i veckan också. Känns som min karriär går väldigt, väldigt bra just nu. Men det jag menar med rikt liv är att tex i morgon, när jag ska vara arbetslös, kan jag gå upp kl 14 och äta lurre direkt i stället för frulle. Och sen gå ut och titta på Gbg.I morgon ska jag hänga med en vän som ser ut som han är son till musse och mimmi. Pigg alltså.

Idag har jag köpt en julklapp till bror laxhora också. Annars, om man inte vet vad man ska köpa, kan man ju alltid skriva en novell och ge till någon. Vad är era bästa tips? Tex Bears tips?

2005-12-12 @ 21:35:47
Postat av: Luciaöga

Har haft Lucia firande på jobbet idag. Nej, jag blev inte vald till Lucia i år heller. Det var någon 7-årig flicka som var någons himla dotter Fy fan. Jag var så besviken, gjorde inte för att dölja det.
Igår dansade jag för mina vänner. Vi drack glögg och blev fulla och givetvis åkte dansskorna på. Detta är min bästa moves.

5. Gå-dansen
4. Backdropen
3. Ben-flippet
2. The rooster
1. Stela-juckan

Till min förskräckelse insåg jag är efter min dansrelaterande olika i höstas kan jag inte göra backdropen lika bra längre. Ska träna under julen.

Ska gå ned till Nordstan senare och se om någon har röstat på mig som Lucia där. Jag håller tummarna.

2005-12-13 @ 11:07:51
Postat av: Lucia16

Hade totalt glömt bort att det är Lucia i dag. Det är ingen som lussat för mig i dag, inte ett endaste rött sidenband eller stearinljus så långt ögat når. *Snyft*.

2005-12-13 @ 12:17:10
Postat av: Äldre berusad dam

Ett bra julklappstips är att ge bort en egen blogg åt alla o envar.
Tänk vad spännande för oss alla att få ta del av exempelvis mamma Laxhoras öden o äventyr i vardagen...

Ryser av välbehag

Annars kan man koka knäck å klä in i vackra omslag.
En perfekt present. Både glamouröst och välsmakande

2005-12-13 @ 12:31:44
Postat av: Singelöga

Laxhoran: Vem är denna intressanta karl som är son till Musse och Mimmi? Är det Fredrik Stage som är i stan?
Var har vår lilla rädda chinchilla tagit vägen? Jag hoppas att han inte har glömt min och Peders blind-date den 18:e! Längtar redan.
Fast nu ska jag ju kanske åka till fräckestan iofs. Det sabbar ju allt.
Annars får jag starta upp dejtandet 2006. Misstänker att Kalasbyxan har gjort slut. Fast han förnekar det. Jag är inte övertygad...

2005-12-13 @ 15:07:53
Postat av: Koda16 a.k.a institutionssekreterare

Visste att det var en sån där Birgitta eller Kerstin som fick jobbet på Handels! Gud jag är nog släkt me Saida eller nå´t.

Men nu va det inte så bäckmörkt som det först verkade. Min nuvarande arbetslöshetsperiod visade sig bli intensiv men rätt kort. Ska hoppa in med start i morgon, tom 15 feb på Handels tills hon den inlasade tanten kommer. Okej, trevligt me lite flyt, plus hyfsad lön (passerar det magiska tjugotusenstrecket!!) Jag är nu officiellt en vuxen människa (fram till 15 feb då...)

2005-12-13 @ 15:10:24
Postat av: kalasbraxer

Åh herregud grusöga! Trodde att du flytt fältet till fräckestan och lämnat mig här. Försökte få folk att hänga på mig till klara igår bara för att få möjlighet till att dansa med dina skuggor som sägs sitta etsade i väggarna där. Du ska veta hur jag fick kämpa mig igenom de drivor av kjoltyg som drog o slet i mig efter vår totala quizdominans. Har tröttnat på alla skator som bara är ute efter mitt intellekt och mina gener. Vet att du bara vill ha min kropp och det är det enda jag kräver.

2005-12-13 @ 15:20:44
Postat av: Kanske inte singelöga iaf

Åh herregud byxan! You can talk the talk...
Ja, ja, jag tror väl dig då. Jag kan tänka mig alla dessa hemska kjoltyg som har köpt sina remsandaler i Indien som försöker impa på ditt intellekt. Fy.. För mig är du mitt kuttersmycke, jag är helt ointresserad av ditt intellekt.

Grattis Koda16! Fy farao för alla dessa Kerstins med muttbralla som ska sitta och ta upp plats på Handels. Du är alldeles för snygg för att vara där en längre tid.
Upptäckte att på Kulturförvaltningen jobbar det en kvinna som heter Minette Thorsell. Hon måste vara en hybrid av två läckra donnor.
Visst är det härligt att komma över 20.000 strecket. Mycket vuxet! Fick just veta att mitt producent jobb är heltid så jag kommer inte tillbaka till våren. Men våra kontor ligger ju i Vasastan så vi kan ju "luncha" som det så snyggt heter. Så kan ni komma dit och dricka brännvin innan vi går till Klaras, jag har ju faktiskt ett eget kontor. Sånt måste man utnyttja.

2005-12-13 @ 16:04:43
Postat av: Koda16

Klart att du inte är singelöga! Kalasbyxan e väl inte så dum så han släpper dig. I så fall borde han få nåt hårt i huvet, typ en stekpanna eller tv-apparat :-)

Minette Thorsell... Det låter som en hot babe det... är säker på att äldre berusad dam håller med...

Gud vi måste luncha så där vuxet! Klaras e givet, inklusive kontorsbrännvin!

2005-12-13 @ 16:23:19
Postat av: Laxhoran

Hej,
Grattis Koda 16! Låter som ett bra och lagom vikariat. Och vilka dinarer sen! Rejält lyft.

jag ska träffa chinchilla i morgon och höra om fräckestan. Ni andra kan träffa honom på scoop där han kommer vara från kl 12.

Pappa Laxhora har fyllt år idag så har varit hemma i örgryte. Mamma Laxhora hälsar att om hon bara hade vetat att vi skulle komma på glöggpartyt hade hon också gått dit. De andra i familjen laxhora hade medvetet undvikt glöggpartyt.

Jag håller på att bli galen av huvudvärk. SKa ringa neurologen i morgon och säga vafalls. Dessutom tror jag att min gamla meniskskada från 97 har gått upp. Känner mig helt fallfärdig. Ska dricka lite julmurre för att komma i bättre fas.
Keep this darling blogg alive! Jag tycker alla måste skriva varje dag. Ska säga till chinchilla också.

2005-12-13 @ 22:46:05
Postat av: kalasbyxan

Fint att det ordnar upp sig med kontor och feta löner bland skribenterna. Nu får vi hoppas att julmurren botar laxhorans huvudvärk och att huden på gamlingens knä växer ihop.

Nu ska jag kojsa och hoppas att min överkonsumtion av färskpressade apelsiner motar förkylningen i grind.
Lars och petter har sett och låtit risiga de senaste dagarna, bara snoop verkar vara immun.

2005-12-14 @ 00:01:09
Postat av: Grusöga

Ingen hade röstat på mig igår som Lucia. Fy! Misstänker att det är rasism som ligger bakom det hela. När jag kom hem från min sykurs igår drack jag 1,5 liter julmust som tröst. För övrigt blev min kjol skitful. Besvikelse!

Tycker verkligen att Laxhora ska säga till sin läkare på skarpen! Annars träffade jag några trevligt killar i Nordstan igår som säkert kan säga till honom på sitt eget speciella sätt.
Nä..nu ska jag gå och kopiera lite papper.

Om ni inte har något att göra idag kan ni komma förbi Konsthallen och se på en tråkig utställning. Fast trevligt gratis nöje för den arbetslöse. Jag jobbar till 19 om ni vill säga hej. Det är bara fråga efter mig i receptionen. Jag har tråkigt...

2005-12-14 @ 10:43:40
Postat av: Lax- ja ni vet vad

Käkat frukle med chinchilla. Han har varit i fräckestan och druckit bärs med mannibrother. Han verkade glad ändå. Och nu är det onsdag och inte alls lång kvar till helgen.

Nu ska jag återgå till att jämra mig över mitt onda knä som hållt mig vaken.

2005-12-14 @ 13:11:26
Postat av: Lucia med indiskt hår

Hej alla,

Det känns skönt att även ni har tråkigt, eller iaf Grusöga. På er låter det som om ni har världens häftigaste liv alltsomoftast. Själv sitter jag här i lutzen-dimman med två plattansiktade katter. Jag vill rekommendera Laxhoran (det tar emot att skriva...)att kontakta neurolog Mattias Lindhe som har egen mottagning på Läkarhuset. Skitbra kille. Synd att man är upptagen, han kunde ju medicinera mig friskt varje dag annars. Alltså mot migrän.
Jaja, annars insåg jag igår ännu en gång att Madonna är en tönt. Och nu till varför:
* Hon lutar sig fram och frågar David Letterman om hennes halsband sitter rakt, tuttarna ska visas upp.
* Hon säger att män/pojkar är våldsamma av sin natur.
* Hon säger efter att hon satt sig upp på en häst att hon inte gillar "tjej-hästar".

Kan hon ha varit ironisk hela tiden? Jag försår inte sånt, för jag har ngt syndrom.
Julpuss.

2005-12-14 @ 13:14:21
Postat av: Discoöga

Indianhair! Vad trevligt att fler kommer in på bloggen förrutom Los Lobos och Kalasbyxan.

Typiskt Chinchillan att dricka öl med kändisar. Själv hoppas jag att ja ska stöta på Strage i fräckestan. Jag får väl gå utanför hans lägenhet och säga; "Bry dig inte om mig, jag är bara på väg till 7-11" Om han blir misstänksam.

Ikväll Blir det uppåtframåt. Måste ut sista gång innan jag drar. Kom förbi om ni ha lust.

2005-12-14 @ 13:29:36
Postat av: GB

Om Laxhoran tar till va-ordet så tror jag inte det finns någon neurolog som inte lystrar ordentligt. Upprörande att det ska behöva gå så långt.

Jag förstår inte folk som dricker 1,5 liter julmust. Får man inte magknip? Ligger man inte vaken hela natten och undrar "varför gjorde jag det"?

20000:-, kan man tjäna så mycket? För en sådan summa skulle jag ta på mig de brallor som arbetet kräver. Så mycket vackert man skulle kunna köpa. Fick mina Lindengren-vykort med göteborgsmotiv i går. De var mycket vackra.

Under avdelningen skvaller kan jag avslöja att en viss persons bror sågs i Majorna för en stund sedan. Det såg ut som han lade märke till Snoop när han hoppade från trädet till Petters fönster.

2005-12-14 @ 13:48:22
Postat av: Ladokfröken a.k.a Koda16

Samlar så mycket vuxenpoäng nuförtiden alltså... Nu har jag eget kontor med egen namnskylt + eget postfack + passerkort med en sån där rullsnöresfunktion.

GB: för 20 papp kan man ha mycket roligt. Inte behöver man kränga på sig särskilda byxor heller.

Discoöga: läste nånstans att Strage friat till sin flickvän. Men han kommer ju givetvis att komma på bättre tankar när han träffar dig!

2005-12-14 @ 14:07:53
Postat av: Mustöga

Julmusten var ju som tröst!!!!
Jag blev ju inte Lucia, inget förrutom musten gav mig tröst...

2005-12-14 @ 14:09:42
Postat av: Chockat-öga!

Vad falls! Friat!? Var är världen på väg? Jaha, då blir det 1,5 liter must igen...

2005-12-14 @ 14:11:25
Postat av: KB

Fy fasiken vilket kool skvaller! Spännande att jag får reda på skvaller via bloggen när nu larsa sitter i ett angränsande rum...
Har ju oxå gått och funderat på uppåt ikväll och när ryktet gör gällande att det ska bjudas på stela jucken måste man ju gå. Synd bara att jag är klubbad och sänkt av nån skit i systemet. Ska jobba på en utgång ikväll...

2005-12-14 @ 14:15:56
Postat av: Ladokfröken

Du Ögat tat lungt me musten!
Vad är det för mystiska bröder som smyger omkring i Majorna?!!
KB: bästa tipset mot förkylning å andra krämpor e å köpa en sån där gul plastcitron me innehåll å hälla i halsen. Funkar alltid! (häll dock bara innehållet, inte hela plastcitronen...)

Oroar mig för laxens huvud å knä. Låter inte bra.

2005-12-14 @ 15:13:49
Postat av: Grusöga

Har precis haft besök av Koda16 som hittade till konstenskorridorer. Mycket trevligt! Vi tog en te och skvallrade. Informationen om Strages privatliv kom från Aftonbladet, vi både var överens om att det inte var en tillförlitlig källa. Plus att jag har hört rykten om att det har ätits värsta julbordet på Antagningen idag. Jo jo, där ser man...

2005-12-14 @ 16:20:30
Postat av: Lucia med indiskt hår

Ja, grusöga/mustöga etc. Jag såg med egna ögon när Fredrik Strage A.K.A. lösmunnen friade på tv till sin flickvän...Det var dock i ett oövertänkt utspel påhejat av en till tomtehöjder arrogant Robbie Williams. Sånt kan man inte ta på allvar. Jag vill ju iofs ha Fröken Öga för mig själv så jag brukar dissa alla hennes killar. Sån är jag.

Men annars har jag bara promenerat i majorna och dammsugit idag. Dagens fråga: Kan man säga att man har "dammsugat"? Som i -ska dammsuga-, -har dammsugat-? Och jag villl inte ha några fräcka kommentarer och varianter till när nya ordet sugat kan avändas---.
Puss på era snoriga näsor.

2005-12-14 @ 17:23:04
Postat av: Vän av ordning

Jag skulle avråda från att använda ordet "dammsugat". "Har precis sugat i mig 1,5 liter julmust" låter inget vidare.

2005-12-14 @ 17:54:13
Postat av: Koda16

Måste hålla med om att det var en mycket trevligt tedejt!

Har överlevt min första dag på Handels. Däremot hade jag en näradöden-upplevelse strax efter lunch. Tar alltid snällt emot alla flygblad å fina foldrar som delas ut på gator och torg. Strax utanför min arbetsplats fick jag en sådan i näven. Insåg dock först när jag passerade Malmstenssalen att jag gick å höll en folder från Moderaterna i handen. Letade snabbt upp närmaste sopkorg och tvättade sedan händerna flera gånger. Många gånger. Ryser. Är det så här det kommer att vara på Handels?

2005-12-14 @ 18:14:28
Postat av: Laxhoran

Dam med indiskt hår: Tar den där lindhe emot nya patienter bara sådär? Det vore bra i så fall för på sahlgrenska anser dom inte ett man behöver svara i telefon. Jag kanske kan hälsa från dig?

Mitt knä hindrar mig på största allvar från att härja i kväll, hur lockad man än blir. Jag funderar på om det är knät eller benet som gör ont. Svårt att gå har jag i alla fall. Funderar på att släpa ner benet till access och be om ett bandage. Bandage är rysligt snyggt. Väldigt 2006.

Ska släpa iväg benet till godisaffären i alla fall. Och kanske läsa ett kapitel i försoning. Inte klokt att man kan vara så här fallfärdig. Vilken höst det har varit. Sjukdomarna hinner knappt avlösa varandra.

Och koda16, man blir mållös när man hör om handels.
Marianne edmark: hör av dig snart till bloggen från där du är nu.
Och sidenöga, eller vad du nu kallar dig, ha en fin kväll på uppåt. Musses och mimmis son ska ev dit.

2005-12-14 @ 19:46:39
Postat av: laxhoran igen

Förresten, Morre, när man går in på din länk så kommer man bara till lite bilder. Är det meningen? Ska man inte kunna läsa ngt också? Ska man klicka nånstans? Eller har jag missförstått?

2005-12-14 @ 19:59:16
Postat av: morre vurre räksallad

LH: Det blir alltid konstigt när jag postar länkar...
Testa att bara skriva in svangis.onephotoplease.com så ska det förhoppningsvis fungera. I ärlighetens namn ska jag säga att det inte står så mycket roligt där men du är givetvis välkommen in på ett besök ;)
Givetvis är alla välkomna till svängisbloggen. Minette har redan hunnit dit.
Hade oxå hoppats på galej idag men har ställt in flera erbjudanden hittills.
Får hoppas att ni andra gör rent hus på plattåt o dyl etablisemang.

2005-12-14 @ 21:19:50
Postat av: Koda16 ringer AF kundtjänst 21:54

"Du är placerad i kö, det blir snart din tur"... "Du har plats 22 i kön"... "Det blir snart din tur"... "Du har plats 40 i kön" "Det blir snart din tur".

Jo tjena! Jag la på!

2005-12-14 @ 22:01:48
Postat av: Trassligt indiskt hår (tveksam Lucia)

Först: alla som känner smärta av migränkaraktär: http://www.halsosjukvard.praktikertjanst.se/templates/Page____4906.aspx
Mattias Lindhe härjar på Cephalea smärtklinik. Jag känner sååå för dig laxhoran. Jag tror att han fortfarande tar emot ny patienter. Verkar hungrig på patienter, men du behöver inte hälsa från mig.

2005-12-14 @ 22:46:47
Postat av: Grusöga=bakis

Rapport från uppåtframåt!
Runt tolv tiden började humöret svika. Sex-on-legs var DJ allt kändes hopplöst på dansgolvet. Grusöga gick på toaletten för att bättra på läppstiftet och funderar på att gå hem. När hon kommer ut står han där och hon slänger ut sig "Vad är det här för snyggt?" Han skrattade och precis som i en film sa han "Baby, nu gör vi dansgolvet". Och som vi gjorde dansgolvet. Japp, folk var imponerade!
Givetvis nalkades efterfest (Grusöga är efterfest-drottning). Det var Gustav-dans på bord och dans med mantlar. Riktigt snyggt! Sen trippade hon hem på morgonkvisten, lite vilse i Majorna, helt färdig av allt dansande.
Nu är hon bakis, rödögd och luktar aceton. Min chef frågade om jag har gråtit. Jag sa ja för att få medlidande. Nu ska jag försöka jobba.

Det ska oxå tilläggas att all dans utfördes i höga röda klackskor!

2005-12-15 @ 09:37:49
Postat av: Daniel DeLuxe

Vem är Grusöga?

2005-12-15 @ 09:39:41
Postat av: Grusöga

Kalasbyxans bride-to-be och nu sker tydligen en flytt till LA efter smekmånad på Hawaii om jag tolkar hans meddelanden rätt.

2005-12-15 @ 09:50:42
Postat av: Laxhoran

Tack indiska håret för länken. Ska genast ringa dem för de verkar ju vara precis vad jag behöver. Jag har just fått tag på sahlgrenska och frågat vad som hänt med mina remisser. Då blev dom tysta. Då sa jag att jag vvill ha en telefontid med min neurolog men då sa dom att man inte kan få det så här nära jul . Då frågade jag dem lite om deras samhällsuppdrag osv och vad de tycker att man ska göra när de schabblar bort remisser som skrevs i september. Då sa dom att jag nog ev. kan få en telefonkonsultation ändå. Men jag tvivlar på att christer kommer att ringa. Detta välfärdssamhälle, jag säger då det.

Spännande meddans på uppåt plattåt! Jag vill också härja. Men det får bli ett senare projekt.

Morre: hur kommer manin i själva bloggen då? Jag hittar bara lite stora bilder.

2005-12-15 @ 15:03:48
Postat av: klappa dina händer och säg ja!

LH: Är det inte bara så att du får scrolla nedåt en bit. När jag lade in bilderna ville de hamna på bredden och inte som tänkt på höjden och då blev de ett fett glapp till tidigare inlägg. Testa att även refresha din browser.
Ge dem vad de tål på sahlgrenska. För jäkligt att man ska behöva sätta dit folk för slarv innan det är möjligt att ev få en TELEFONKONSULTATION...

Nu kom lrz hem från stan måste kolla om han köpt nåt skoj.

2005-12-15 @ 15:24:50
Postat av: lrz

I egenskap av svängisbloggens frånvarande fader kan jag ju lägga till att man måste klicka på en ganska liten comments-länk för att se kommentarerna till inlägget.

2005-12-15 @ 15:53:39
Postat av: Trassligt indiskt hår (har köpt platt-tång)

Nu är det hockey på tv, måste byta snabbt.
Varför luktar jag rakvatten?
Jag gratulerar Grusöga till efterfesten, man blir ju lite nyfiken. Hon får gärna ringa och berätta allt om kvällen, och framförallt de knähöga röda lackstövlarna som ledde henne i fördärvet(eller läste jag fel om sko-donens utseende....hehe)
Ikväll ska jag och katterna ha rim-stuga. Men jag har lite ont i huvudet så dom lär få göra alla rimmen. Vad rimmar på mjau?

2005-12-15 @ 17:32:46
Postat av: Laxhoran

Ja! Indiska håret, varför luktar du rakvatten??
Ok, detta har hänt i försoning; robbie hamnade på psyiatrisk anstalt efter de falska anklagelserna. Han korreponderar med cecilia men breven är strängt censurerade så de får skriva om sin kärlek i koder (typ en fin stund i en vrå i biblioteket) Sen gör han värnplikt samtidigt som cecilia bir sjuksköterska. Hon är extra fin i sjuksöterskedräkten tycker robbie. Men då bryter andra världskriget ut och robbie är ute och härjar ikrigets frankrike, skadad och trött och varm. Sen har jag inte kommit längre.
Jag har kontaktat grekland nu och fått veta att värktabletter är rätt medicin mot onda nän. Kan ju hända att grusöga känner ngt. Manteldansen. Jo jag tackar jag.

2005-12-15 @ 22:29:25
Postat av: Kock-Björn

BLOGGEN HAR HELA LISTAN!!!
...på ungerska herrnamn.

Antagningsenhetens blogg kan idag, som första blogg, presentera en fullständig topp-tio-lista på ungerska herrnamn. Undertecknad har varit nere i Ungern och rekognoserat några dagar. Här är facit.

1. Lazslo
2. Ference
3. Istvan
4. Zoltan
5. Gabor
6. Tibor
7. Sandor
8. György
9. Janos
10. Imre

Bubblare: Bärbel, Karoly, Pal

2005-12-15 @ 23:25:14
Postat av: Koda16 a.k.a norrlandstösen

Men det e ju helt underbart Kock-Björn! Dig kan man alltid lita på! Ska skriva ut, klistra in å spara.

2005-12-16 @ 07:23:03
Postat av: Trassligt indiskt hår (dåligt värmehårspray)

Jag hoppas inte jag hör att någon kastar intressepilar mot ögat när jag skriver. Och om laxhorans bryderi om rakvattenslukten var någorlunda uppriktig så kommer förklaringen här:
det värmeapray som jag köpte för att skydda håret mot platt-tången luktade MAN. Alltså gåt jag runt och luktar karl. Nä, Lee Stafford kanske var ett märke vänt till killar. Men platt-tångar många killar sitt hår? Är det det nya "Metrosexuella" mannens tid? Och har det ngt att göra med den gratistidning vi kan plocka åt oss på Spårvagn och bussar? Jag vänder mig här speciellt till alla.
Jag ska döpa min framtida barn till Gun och Zoltan.

2005-12-16 @ 13:41:59
Postat av: Laxhoran

Åh tack Bear för listan! Mycket inspiration för de som går i väntans tider, tex familjen Börshaj.

Nu kommer snart Peder hem också! Och mitt knä har blivit friskt och mitt huvud mår bättre. Känns som upplagt för en hård kväll så man får känna lite smärta igen.

Igår var det roligt för Axel hade käkat Stesolid och blandat med sprit och han sa bara massa roliga saker. Försökte fråga om Irene men han var inte tillräckligt sansad för att förstå vad jag pratade om. Min farbror Staffan var med i tidningen idag. Han ska visa upp sin tennsoldatssamling. Skägg hade han på bilden också.

2005-12-17 @ 16:37:30
Postat av: We don't celebrate sundays

I dag är det inte många grader varmt här hemma. Man vill helst ha handskar på. I går var temperaturen desto högre. Julkalas i Mölndal (ej Ponnygatan) med allt som därtill hör, inklusive några skummande groggar på vodka och julmust. Bag in box-vodka är snyggt. Sen var ju källarfesten i Majorna på vägen hem så man fick ju stanna till och värma sig lite.

Jag blev lite förvånad att Ference hamnade så högt på listan. Hade gissat på fjärde eller så.

Hjortarna i Järnäs får hjälp

2005-12-18 @ 15:31:52
Postat av: Koda16

Det va fint det där med hjortarna. Eftersom man bott i trakterna känner man ju lite extra med de västerbottniska hjortarna, helt klart...

Indiska håret: köp Graham Webb spray. Det heter Brit style eller nåt sånt, luktar fint. Brit style is the new black, ja Grill Brit(t) håller säkert med!

2005-12-18 @ 17:02:55
Postat av: Laxhoran

Gud vad jag sovit länge idag. Så ska man ner till andra lång på något sorts glöggparty med alla prestigefyllda alingsåsare. Och jag som vill hänga här hemma och lyssna på lou reed.

Äntligen kommer det en rolig vecka , förhoppningsvis, när alla gamla hederliga exilgöteborgare kommer hem . Fast det är klart, tråkigt i gbg utan los lobos, norrlandstös och ni andra invandrade.

Jag fick gratis champagne på uppåt och plattåt i fredags. Kanske jag redan skrivit. Var nog veckans höjdpunkt.

En annan höjdpunkt ang hårprodukter så tog jag ner en gammal mousse som blivit över från min modellkarriär, toni & guy, upptäckte att den doftar starkt av must! Men det är ocksåbrittiskt märke. Inte bra mot trassel dock. Skapar trassel,eller struktur som det heter på håspråket. Men jag gillar trassel.

2005-12-18 @ 17:43:49
Postat av: Laxhoran

Hårspråket skulle det stå ovan.
Nu har bloggen bivit sådär sommarslö igen och det är bara jag som skriver. Inte ens deluxe verkar vara här. Har druckit murre med gin nu. Sådär gott men ganska trevligt ändå var det.

2005-12-19 @ 00:16:37
Postat av: Laxhoran

Man kanske ska läsa lite i försoning i stället.

2005-12-19 @ 00:18:27
Postat av: Morgontrött koda16

Ja läs! Vill veta hur det går!

Enligt ryktet måste vi alla vila upp oss ordentligt nu under jul. För i januari ska det härjas. Äldre berusad bjuder på Prosit, laget runt! Det låter lovande tycker jag. Grusögas kontor skall för övrigt oxå tas i besittning.

Okej nu e klockan 07:30. Går inte å sitta här framför skärmen å slöa längre.

2005-12-19 @ 07:31:57
Postat av: morre murre ättikslag

Hej igen!
Skönt att det är måndag igen. Betyder att jag ska se till att komma upp innan 12 några dagar framöver.
Helgen var livad och jag är gammal. Var på fest för andra helgen i rad i en källare i majorna. Jag har en fin svit av att alltid vara sist därifrån och hade därför inga planer på gå hem tidigt i lördags heller.
Nu minns jag dock att blev väldigt yr någon gång vid fyratiden och fick kila hem med svansen mellan benen. Undrar om chilenarna med solglasögon som hängde i baren var medvetna om vad de fick vara med om?
Dagen efter fick jag mer minnesbilder när magnus(som var lite festarrangör) frågade mig om det var jag som blandat en grogg på ättiksspadet från skålen med pickles. Minns att jag tyckte att den smakade toppen men lite svagt så jag bad om en skvätt jeltsinvodka och vips hade jag en riktig vinnargrogg. Försökte bjuda lite men folk var skeptiska och jag lyckades inte dricka upp den själv.
Givetvis fick jag under natten äran att ratta den stora fina porslinsbussen.
Har förstått att jag kommer få väldiga problem med ättiksbaserade inläggningar en tid framöver. Fiffan.

Snart får vi oxå veta hur det gått för grusöga i fräckestan.
Några väl initierade källor gör gällande att...

2005-12-19 @ 13:25:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits