Här & nu

Hoppas alla får många välfyllda påskägg de kommande dagarna! Om ett fåtal dagar kommer ett antal väl utvalda ungdomar att få ära och ta del av vår fräcka Blogg och allt vad det innebär. En omvälvande tid tycks vänta oss. Just ja! En uppmaning kan ju vara på sin plats. Jo, det har ju tydligen förekommet en del okynnesläsande av Bloggen. Därav uppmanas alla dessa ungdomar (Läs Morres kamrater, typ Eskil...) att även bli en AKTIV del av vår virtuella verksamhet. Annars kommer Skattemasen aka. Arga Gubben att kontaktas och det vill man ju helst undvika.

Kommentarer:
Postat av: Koda16

ÄBD hon är så klok å snygg, det är därför vi hänger me henne! Trevligt me nytt inlägg. Min värld är väldigt stor just nu, 23 tums skärm, vår rosa a-blogg ser onekligen lite ynklig ut, men dock bara utseendemässigt, innehållsmässigt e den ju fylld till bredden av både visdom och kärlek.

Åkte buss i dag. Jag kom fram till att jag måste jobba på å se lite mer härjad ut. Betalade ungdomspris!! Hallå, ser jag ut som sjutton?! Har jag då ingen alls lust å göra. Billigt blev det ju, men det va knäckande iaf.

2006-04-12 @ 20:55:20
Postat av: Anonym

Dagens horoskop säger att jag inte ska skriva på några papper. Det innebär risker. Ska inte skriva på några krognotor tolkar jag det som. Grusöga får betala, hon som skryter så med sina pengar och rika vänner.

Jag ska visa upp en försonande attityd när det gäller kärlek och jag kommer att vara trött i kväll.

Fy i helvete vad skönt med långhelg! Trots allt regn. Denna veckan har jag åter drabbats av en släng av sömnsjukan nämligen. Och nu när det regnar kan man verkligen sova utan att skämmas.

Vad tycker ni om lost igår? Spännande,tycker jag, fast jag tycker att de får ge lite mer nu.

Bara sorgliga låtar på spraydio idag. Men passar bra till den ödsliga, påsklediga tekniska högskolan och det ymniga regnet. Min iPod är fortfarande på verkstan.

2006-04-13 @ 09:22:26
Postat av: Anonym

laxhoran skrev ovan

2006-04-13 @ 09:27:10
Postat av: Laxhoran igen

Ni verkar sova eller göra viktiga saker allihopa. Men vakna! För nu ringer försäkringskassan och vill att man ska jobba åt dem. Ringer de mig så ringer de er! Men jag gillar det fria livet här inom högskolan. Mer myndighet än så här vore nog inte passande för mig.

2006-04-13 @ 10:05:10
Postat av: Laxhoran

Morre, är du där?

2006-04-13 @ 12:56:30
Postat av: Byxan

Morre här. Utgår du ifrån att jag alltid sitter här o drönar? Faktum är att jag gör nog det när jag inte ute o slarvar....
Gårdagens förvirrade horo blev ännu mer skruvat när jag träffade ett ex ute...vad menar hon? Ja ja nu är det dax för ett nytt horo och så bjuder petter på lyxig varmkorv. Bra start på påsken.

2006-04-13 @ 13:20:28
Postat av: Laxhoran

Morre; jag vill att du gör en detaljerad plan för var du och dina vänner kommer att befinna dig följande kvällar mellan 20.00 och 00.00

Torsdag 13/4
Fredag14/4
Lördag15/4

?

2006-04-13 @ 13:24:25
Postat av: Byxan

Ehh, e du rädd för att träffa på stirrarn så e d lugnt. Han är i vallda m familj.
Ärligt talat har jag ingen plan klar för dessa kvällar. Jag går dit mina vänner o deras plånböker befinner sig...:-)

2006-04-13 @ 13:34:00
Postat av: laxhoran

klart jag inte är rädd för stirrarn, (men du vet ju tydligen visst vem det är!) nej, jag vill sammansluta mitt gäng med ditt gäng! Men det var väldigt vad du var reserverad. Och inga fler smileys i bloggen tack. Det är det vulgäraste jag vet, och gjort för människor som inte kan uttrycka sig verbalt.

Morre, kan du inte lägga ut ditt telefonnummer här i bloggen så ringer jag när det är dags att ta reda på era whereabouts. Eller är det som vanligt ett safe bet att gå till kings head?

2006-04-13 @ 13:38:22
Postat av: Uppläxad

Ska hålla mig skitlångt bort från smileys.

Kul med gängsammanslutningar, är helt pro sådant.
Det lilla problemet med mitt gäng är att det går på tomgång denna helg. Verkar som jag umgås mest med folk från provinserna som gärna åker hem över storhelger som denna. Och nu verkar även göteborgarna tagit sin tillflykt till diverse sommarstugor o shit.
Mitt possé kan verkligen behöva förstärkas inför ett påskhärj - föreslagsvis med ditt. Kings head har ju sin charm - men oj sicken dålig musik det har spelats där på sistone.
Ska höra med folk om de har något på gång, typ nåt hetare än KH.
Om 2 minuter är det nya lostavsnittet nedladdat.Fint.

2006-04-13 @ 13:50:20
Postat av: 0708837526

Hem 7049427

Nu kan alla få ringa mig hela helgen.

2006-04-13 @ 13:52:00
Postat av: Äbd

Koppleriverksamhet på bloggen ...igen!!

Nu har vi pimpat alla moduler,letat upp lite gamla godingar som var magasinerade hos Jocke å bäst av allt... jag hitta höstnummret av GU-journalen i en låda. Därmed är Stafettpinnen åter en del av arbetslaget. E skeptisk till både 20-sekundersregeln å stefaettpinnar i vanliga fall, men visst kan man göra undantag!

2006-04-13 @ 14:00:52
Postat av: laxhoran

Nu har det återigen bjudits på snask på tekniska högskolan. Vet inte om jag tyckte det var varken gott eller trevligt egentligen.

Tack, käre gamle morre för alla dina telefonnummer. Vi får se hur det blir. Bra också att du tar åt dig av smileykritiken. Det är ju mer en åsikt än en etablerad lag. Men i mina kretsar brukar vi ibland prata om hur illa vi tycker om det. Fråga chinchilla tex och han kommer att rysa av tanken. Och om det ska ske integration så kan det vara bra om vi slopar bort en del friktion.

2006-04-13 @ 14:18:22
Postat av: Anonym

slipar menar jag

2006-04-13 @ 14:26:04
Postat av: Anonym

Kall stjärna på p3 nu!

2006-04-13 @ 15:58:09
Postat av: GÖ

Varför får inte jag sammansluta in nått gäng? Jag är ensam över påsk...

2006-04-13 @ 16:20:58
Postat av: Byxan

GÖ: Du får vara i mitt gäng - kan behöva mer folk än mig o eskil o kanske ett par halvkompisar som jag får panikvärva. Du står dock för kvalitet o ett starkt varumärke, med eller utan lapp för ögat. Jag hör av mig imon om du e sugen, idag ställer jag in alla utsvävningar - 47e kromosomen spökar idag.

2006-04-13 @ 16:34:47
Postat av: GB

Hej bloggen. Har lyckats koppla upp min dator på universitetet. Nu har alla studenter gått hem också så nu är det faktiskt användbart.

Hoppas inte jag behöver vara ensam i min 5-rumsvilla hela helgen. Nåja, har man forskning är man aldrig ensam, som man brukar säga. I kväll ska jag iaf få en guidad tur i nattlivet av en snubbe på avdelningen som verkar ha smak för det goda livet.

Om ni är trötta på regn så har jag sovrum över. Nu är det helgkänsla på campus, folk hänger på gräsmattorna och det spelas musik.

2006-04-13 @ 17:45:32
Postat av: GÖ

Något fruktansvärt har hänt! Jag vet inte om jag har betättat men för 4 år sen dejtade jag en dansare som blev galen och besatt av mig. Mycket konstiga saker hände och jag funderade på att gå under jorden. Sedan träffades vi av en slump för 2 år sedan. Jag kände inte igen honom och vi hade nästan en rendez-vous för jag var full och fattade inte att det var han. (Jag vet...men jag kan inte hålla reda på alla karlar) Så då fick jag nästa gå under jorden igen. I morse går jag till min hållplats och vem står där om inte "dansaren". Först, ännu en gång, kände jag inte igen honom sedan fattade jag vem det var men då var det för sent för då satt han redan bredvid mig pratandes. Givetvis har han flyttat in vid mig.
Jag blev så jävla stel sa jag sa alldeles för mycket. Han frågade om jag träffade nån jag sa nej så dumt, jag min jävla idiot sa att jag var ensam över påsk, berättade vart jag bodde och jobbade. JAg kunde inte stoppa mig själv!!!
Nu får man gå och vara nervös runt sitt eget hem. Fan.

KB: Vi hörs imorgon, kan behöva lite fägring runt mig.

2006-04-13 @ 17:50:46
Postat av: Byxan

Hej raringen!
Här hemma är allt sig likt. Jag är pank o bakis.
Du fattar väl att du måste ut på campus o hänga med alla påskfirare! Kommer bli sjukt bra. Du måste börja lägga upp bilder på onephoto bums.
Glad påsk o glöm inte att köpa hem fulcigg, tröja med ölmärke o zambiskt rödtjut.

2006-04-13 @ 18:00:54
Postat av: Äbd

Nice att Grill-Britt ger sig till känna, samt att han har hälsan och är vid god vigör.

Vill oxå ut å sprita, men tecknen tyder ju på annat.
Ärsch, fast med tur å list kanske man kan få sig en hut i påsk.

2006-04-13 @ 19:26:18
Postat av: Grusöga

Ni ligger säkert där i era sängar och har det skönt. Fy vad orättvist. Nä för oss kulturarbetare finns det inte röda dagar eller ledighet what so ever, sitter här på mitt stökiga kontor.
Ska försöka få mig lite bubbel innanför västen i helgen ändå.

2006-04-14 @ 11:21:42
Postat av: Grusöga förbannar påsken och ledigheten

VARFÖR BLOGGER NI INTE!
Jo, för ni ligger hemma och äter ägg och myser. Inget skvaller har jag att förtälja....förrutom när jag vaknade i morse så hade jag fått 3 heta mess och 5 missade samtal. Alla var dock från samma person. Han var nog också ledig för han verkade lite väl full för en vanlig vardag.

2006-04-14 @ 13:43:58
Postat av: laxhoran

Jag är helt ensam i dag. Alla jobbar eller är sjuka eller renoverar och ingen har tid med ens en koppis med kaffis. Så ring mig om ni vill fika. Mitt nr finns på eniro.

Idag när jag loggar in på min hemdator så är det en som kallar sig för [email protected] som lagt till mig i kontakterna. Mattias 80 känns hyfsat misstänkt. Jag blockerade naturligtvis.

2006-04-14 @ 13:49:39
Postat av: GB

Misströsta inte GÖ, jag sitter lite bakfull vid mitt skrivbord.

Min säng har en komfort som inte ligger en hängmatta långt efter, och lakanen luktar gammalt så där har man inget att hämta när man väl sovit några timmar.

Nu måste jag skriva några mejl.

2006-04-14 @ 13:54:46
Postat av: Gö

Fråga om han är dansare. Om så är fallet; spring!

2006-04-14 @ 13:57:44
Postat av: GÖ

GB: Du är i Afrika! Här får du inget medlidande...

2006-04-14 @ 13:58:42
Postat av: GB

GÖ, nej vi är lika goda kålsupare båda två. Jag är i Afrika och du jobbar med teater.

2006-04-14 @ 14:04:01
Postat av: Byxan

GÖ: Jag, eskil o gamla kodaren magnus + en snubbe till ska ll hem till eskil o måla påskcigg o dricka bubbel. Du är välkommen dit vid 7-hugget. Hör av dig om du e sugen o i annat fall får du höra av dig med heta tips kring annat som händer idag. LH: har ni nåt planerat? Vi e nog rätt clueless men eskil vill nog se "Hets" som spelar på pvik så det är nog ett tips på vår kvälls riktning.

2006-04-14 @ 14:32:40
Postat av: Ögat

KB: Ja, kanske jag kommer. Finns en chans att jag ska träffa den lilla bleka och äta gott. Men annars kan vi mötas upp sen.

2006-04-14 @ 15:37:07
Postat av: Byxan

Ok. äta gott hör påsken till, bra tänkt.

2006-04-14 @ 15:41:09
Postat av: laxhoran

jaha, varför är inte jag bjuden till eskil? Är det bara för att jag sagt att han sprider sjukdomar? För i så fall vill jag påminna om att jag tog tillbaka det.

Jag har återigen fårr förkylningssymptom men har bestämt mig för att ignorera. Den enda som hört av sig till mig idag är en elton johnbög som känner sen barndomen. Jag tror det blir antingen krakow, kings head, uppåt, eller klara. Men jag har ju era nummer nu så jag kanske hör av mig framåt kvällen.

2006-04-14 @ 17:46:28
Postat av: Byxan

Var inte säker på hur mycket integration vi skulle våga oss på men givetvis ska du komma till eskil på Stjernsköldsg 12 B, majorna. De e ju inte långt så du behöver nog inte ta sossesnöret idag heller. Jag tänkte vara där om en stund. vi hänger väl där ett tag o blir nog fulla eller nåt o så finns det ost. Tänkte värma lite o så ska jag bli lagom salongsberusad så jag vågar fråga nån om ett litet lån för kvällen.

2006-04-14 @ 18:18:01
Postat av: Byxan

Viktigt medd: Lrz nr i Lusaka : +260-99-523697
Sen så tackar jag laxen för den håriga spriten.
Gonatt.

2006-04-15 @ 05:28:43
Postat av: eskilla

efter som morre lämnat sidan uppe här hemma så måstejag juh ockskså höra av mig och tacka för spriten - ofint vore allt annat. Tack för sprit och trevligt sällskap, gott folk.

2006-04-15 @ 05:44:57
Postat av: GB

Det blev sent i går ser jag.

2006-04-15 @ 09:12:49
Postat av: GB

Rozalla som vi alla minns från början av 90-talet då hon sjöng Everybody's free uppträdde tydligen i sitt gamla hemland häromveckan, då hon även framförde sagda musikstycke. Typiskt att man missar såna tilldragelser.

2006-04-15 @ 11:38:37
Postat av: Morre

Jag fördriver det onda med världens bästa undergroundhiphopergonecollegehippiecraprocker.Högt ska det spelas annars kan det vara.
Staden fick se ett par tappra kodare ta sig ett järn igår. Snygga som vanligt.
Idag ska jag vara medhjälplig vid ett påskmiddagskok. Jag kommer göra fet succé.
Rozalla är en rejäl dos 1:a ring nostalgi. Känner nästan doften från min gamla tonårslägenhet.

2006-04-15 @ 14:01:23
Postat av: Grusöga

Varför är alla på middag? Alla jag har pratat med ska på olika middagar. Själv sitter jag i min lägenhet men Bosse och Tindra. Vi har vaken ägg eller annan påskmat. Trist. Bara två mangos...

Trevligt att se några kodare ute igår. Grusöga hade många järn innanför västen. Idag har hon sovit. Tydligen ingen fest på Valand heller. Suck!

2006-04-15 @ 19:22:14
Postat av: KB

Visst fick jag middag. Mycket fint och givetvis åt jag mest. Har drömt om hur jag ätit jansons frestelse i bara mässingen, det var gräddigt, så gräddigt.

2006-04-16 @ 14:21:53
Postat av: KB

Hej hej!
Kollektiv påskkoma på vår blogg.
Nu får ni ta och komma ur dimmorna o visa upp er.

Börjar tycka att jobbet kommer lite för nära. Vill ha ett par veckor ledigt till - det är ju nu det börjar bli roligt.

2006-04-16 @ 20:16:05
Postat av: Grusöga ger på påsken

Då är äntligen påsken snart över så att det blir lite vardag och ordning igen. Trevligt! Helgen bestod av bläckor, dans och härliga karlar. Under lördagen var det fullt hålligång på Woody.

Vill ni gå på gratis teater?
Tisdag 18/4 kl. 19
Onsdag 19/4 kl.19
Torsdag 20/4 kl. 20

har vi föreställning för provpublik. Vi behöver massor av folk så ragga ihop era vänner. Och skicka ett mail till mig på [email protected] så skriver jag upp er.

2006-04-17 @ 10:05:19
Postat av: Ändring

Onsdag 19/4 kl. 19.00
Torsdag 20/4 20.00

OBS! Ej tisdag!

/Grusöga

2006-04-17 @ 18:25:07
Postat av: Koda16

Man kan dricka en massa rödvin å bli berusad på Arlanda en söndagkväll. Då går tiden mkt fortare och allt blir så mkt roligare. Steg upp tidigt i morse å flög sen mot Götet.

Påsken har varit hyfsad. Fått tråkiga besked, men det tar vi en annan gång.

Hoppas Antagningen smyger igång lite fint i morgon. Känns konstigt att jag inte ska va där. Men livet går ju vidare.

2006-04-17 @ 21:23:43
Postat av: GB

Det lackar mot vinter på södra halvklotet. I går kväll var jag nära att plocka fram långärmat.

I dag är ju en stor dag för denna blogg om jag förstått det hela rätt.

Man får väl önska alla gamla och nya lycka till med brevsprättandet. Har en känsla av att delar av mitt arbete framöver kommer bära vissa likheter med AA14.

2006-04-18 @ 08:44:16
Postat av: Chris

"Idag när jag loggar in på min hemdator så är det en som kallar sig för [email protected] som lagt till mig i kontakterna. Mattias 80 känns hyfsat misstänkt. Jag blockerade naturligtvis."



haha. jag vet vem det där är, eller jag känner honom inte så. men det är min e-mail server iaf - orgazmic.nu



det var jag som ordnade en åt honom.

2008-10-07 @ 23:55:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits