Glädje & Lycka AB

Så roligt det var att se alla i fredags. En underbar start på helgen. Dessutom var det intressant att få en pre-view av framtida arbetskamrater. Ytterligare en omständighet som maxade fredagens utgång var alla civilister som anslöt sig till vår vackra gemenskap. Det finns så många goda ord att nämna i sammanhanget, och så kommer även att ske. Dock vid ett annat tillfälle. För övrigt kan en påminnelse om att alla vid det här laget bör ha rattat visarna framåt vara på sin plats. Ja, annars kan en ju komma helt vilse i det vardagliga bestyret.

Kommentarer:
Postat av: Mr. Yamamoto

Mer bloggande!

2006-03-26 @ 21:58:12
Postat av: GB

Tack för i fredags. Jo i går kändes det att man haft roligt. Nästan så att det hänger kvar lite av den känslan i dag. Nu börjar man längta efter ett sommarregn eller nåt.

2006-03-26 @ 23:32:02
Postat av: Daniel DeLuxe

Oj - vad hände i fredags?
Vad har man missat?

För övrigt ringde en viss Cristin för att förklara varför jag inte får något jobb. Maken till maskinifierad männsika har jag nog aldrig stött på!
Men skit samma - livet är för fyllt med glädjeämnen för att låta sig nedslås av en bitter robot. Imorgon åker jag till Prag för att intervjua Ritchie Blackmore!

2006-03-27 @ 11:26:23
Postat av: LH

Marianne edmark, du har mail, viktigt. Skynda och läs.

2006-03-27 @ 12:01:30
Postat av: Byxan

Ser fram emot kaffe och macka efter inledande information. Nu när man är gammal i gamet är det säkert ok att komma lite nonchigt sent, sätta sig längst bak och bara utstråla cynism.
Ska nog fira med ett par extra "månadens öl" till dagens quiz.
Fö anser jag att "maskinifierad" är dagens glosa. Screw you google.

2006-03-27 @ 12:45:45
Postat av: Marianne Edmark

LH; Vad bra! Snabba ryck.
Här ska textas å författas å det grövsta.
Ska dock undvika Laila. Verkar va en riktig skata.

2006-03-27 @ 13:00:15
Postat av: Daniel DeLuxe

Passa dig, Byxan! Chefen tyckte att jag utgjorde dåligt exempel inför småttingarna, och därför blev det inget mer jobb för mig!

2006-03-27 @ 13:24:01
Postat av: Frost-Koda

Tydligen tycker dom att det är vår här på bygget, för de måste ha stängt av värmen. Åh så härligt - nu är det minusgrader inne på mitt kontor!

GB nu regnar det, passa på att njuta.

Förra antagningsomgången kom jag absolut sist till uppropet å ja det var nog ok, för det va ju jag! Men att jobba för andra gången ses nog som lite halvrookie ändå...

2006-03-27 @ 13:25:27
Postat av: Plågad vädur

De Luxe, vad har egentligen hänt? Dåligt exempel för vem?

Morre , hur har du hittat till andra sidan?

2006-03-27 @ 15:11:36
Postat av: Äldre berusad dam

Grusöga, vart har du tagit vägen?
Har du fått mässlingen ? Va´falls?

Idag såg jag en bonde här på gatan. Han hade på sig en grön overall med en Arla-logga på. Därav slutsatsen att det lär ha vart en bonde. Det va inte igår man såg en bonde, men ack så spännande!

2006-03-28 @ 14:23:45
Postat av: Panzarhjärta

Jag kan inte uppdatera bloggen här från tekniska högskolan idag och igår fick jag felmerddelande när jag skulle kommentera. Vafalls?

2006-03-28 @ 14:59:08
Postat av: Som ovan

Nu kom jag in.

Los lobos egen blogg:
lovelobos.blogspot.com

2006-03-28 @ 15:00:26
Postat av: K16

Var e Grusöga?

Antagningsbloggen håller på att falla sönder totalt, å du kära blogg kan du inte försöka va lite snäll och låta oss kommentera utan problem. Vi har inte så mycket annat roligt här i livet som vi kan glädjas åt.

2006-03-28 @ 15:07:44
Postat av: Byxan

Plågad: Jag är helt besatt av andras bloggar och har lyckats förhandla mig till ett avtal med CIA som ger mig pinfärsk info om alla nystartade bloggar. Men i detta fall har jag en källa på insidan.

2006-03-28 @ 15:12:55
Postat av: Byxan

Plågad: Jag är helt besatt av andras bloggar och har lyckats förhandla mig till ett avtal med CIA som ger mig pinfärsk info om alla nystartade bloggar. Men i detta fall har jag en källa på insidan.

2006-03-28 @ 15:12:55
Postat av: Roland

Checkar er blogg. Kan vara så att vi blir tvingade att stänga ned den. Vore ju synd med tanke på hur mycket fin tid jag spenderat här.

2006-03-28 @ 19:19:47
Postat av: Andrasidan-Koda

Åh Bloggen uppför sig inte längre som ett Bokstavsbarn! Så skönt, blev orolig där ett tag. Vi fick ju förklaringen av Roland på Andra sidan, men tycker inte alls att Roland ska ägna sig åt att stänga ner sidor. Nej låt oss alla fortsätta kommunicera i denna rosa värld!

2006-03-28 @ 19:40:10
Postat av: Äldre berusad dam

Ja, jag e så less på den där Roland.
Han ska bara styra å ställa - hela tiden!

Shame on you!

2006-03-28 @ 21:34:21
Postat av: K16

Hör upp vänner! Här kan vi verkligen lära oss ett och annat! "Det gamla HUSAPOTEKET börjar bli mycket populärt igen". Lägg det på minnet! Det kan absolut komma att bli the new black, å vi brukar ju alltid ligga steget före när det gäller just den färgen.

Postat av: Ä-B-D

Vilken fräck blogg!
Och dirty, särskilt under tråden; "ett härligt minne".
Gerd har nog vart med om en hel del hon.

För övrigt, tänk om det är så att Roland=skattemasen...

2006-03-28 @ 23:14:13
Postat av: Okynnes-Koda

Då ligger jag risigt till... Okynnesdokumentstrimmla... måste ju ligga snäppet högre på straffskalan än okynneskopierande...

Gerd ja, snubblade över hennes blogg av en ren tillfällighet. Där ser man vad slösurfande kan leda till. Jag tror Gerd kan bli Los Lobos mentor i framtiden!

2006-03-28 @ 23:28:43
Postat av: Lax

Koda16 min vän: Vad sägs om en lunchpizza på wavrinskys plats på fredag? El Greco eller vad det heter? Verkar lika bra som orienten. Marianne Edmark kanske också kan komma? eller alla andra som inte är bundna till en specifik arbetsplats.

2006-03-29 @ 09:13:24
Postat av: Marianne Edmark

Ni vet då hur man ska festa till det på en fredag.
El Greco låter som ett mycket anrikt ställe, så vem skulle inte vilja gå dit?! Dessvärre har Marianne bråd(a) dag(ar) på fredag. Kanske kan hon följa med en annan gång.

2006-03-29 @ 11:24:49
Postat av: LH

Jag tyckte gerd sa en bra grej när hon sa att huden är kroppens kostym. Tråkigt att Marianne är så upptagen. Men du är alltid bvälkommen till Chalmers. Man kan äta vegetarisk buffé och sån till en billig penning. Eller El Greco en annan dag.

2006-03-29 @ 11:27:33
Postat av: Kalle Cain

Vad gör egentligen alla?
Varför är det så lite bloggande?

2006-03-29 @ 13:28:23
Postat av: Mötes-Koda

Laxen och ME: Jag har möte på fredag och kan därför bara ta en halvtimmes lunch, vilket blir lite snålt om tid ju. Men någon gång nästa vecka?

2006-03-29 @ 13:33:07
Postat av: Laxh.

vi tar det nästa vecka.

2006-03-29 @ 13:58:57
Postat av: KB

Gerd verkar ju läskig. När folk pratar om "huden som kroppens kostym" tänker jag på snubben i "när lammen tystnar" som syr sig en egen liten mysoverall i människoskinn. "It puts the lotion in the basket" Brrr.

2006-03-29 @ 14:13:09
Postat av: Självmords-Koda

Äntligen! Säger alla vi som bott i Umeå, ja och alla andra oxå kan jag tänka mig. En j-la familjefar var han till på köpet!

Om man fika med folk som forskar inom det medicinska området lär man sig alltid något nytt. I dag diskuterades medicinska självmordsmetoder... Av vad jag förstod så var Alvedon ett big no no. Det tar typ två dygn innan man kolavippar, men redan efter ett dygn så är det försent att ångra sig! Cyanid var tydligen det bästa, låg topp tre... Det går väl snabbt kan jag tänka mig. Vilket kanske är att föredra.

2006-03-29 @ 17:22:48
Postat av: Daniel DeLuxe

Här kommer hälsningar fran ett ljummet Prag

2006-03-29 @ 20:49:35
Postat av: Laxh.

Grusöga: Vart har du tagit vägen? Vet du om det är fest på rotor på lördag?

2006-03-30 @ 12:38:00
Postat av: K16

Måste få beklaga mig lite. Skit oxå vad jag hatar flygbolag. Flyme har kommit på den brilljanta idén att tidigarelägga *tillbaka till Göteborg från Sthlm påskflyget* med två timmar. Flyghemresan från Luleå Airport har inte ens startat då. Tada! Flyget från Sthlm mot gbg hinner avgå innan Luleåflyget landat i sthlm. Grr! Å inte får man pengarna tillbaka heller. Nu blir det ombokning till dan efter, spenderar en natt i huvudstaden alltså. Vill inte.

Dessutom har jag jättemånga stora konstiga prickar på min bruna högerstövel efter Klara. Vet inte vad jag lyckats spilla för nåt. Det är skitsnyggt... (inte alls), sådär bara på ena foten. Får spilla nåt på vänsterstöveln oxå, symmetri är viktigt.

Sådärja då var mina i-landsproblem avhandlade.

Grusöga håller på att jobba ihjäl sig. Vi måste snart rädda henne från det där Bhopastället.

2006-03-30 @ 14:19:25
Postat av: Ä-B-D

Ja, vi måste omedelbart rycka ut och rädda grusöga.
I våra snygga heltäckande loslobos-dräkter med klädsam mantel är hon i trygga händer.

Grill-Britt; När far du? Och när och var är det officiella Hejdå-partajet?

2006-03-30 @ 19:25:58
Postat av: Koda16

Ja Grillen, när ska du lämna oss i sticket? Vi kommer ju att sörja, gråta och slita vårt hår. Så du måste ju låta oss ta adjö på ett värdigt sätt.

Över till något annat, Grillen du som kommer från Ume, känner du någon som känner honom? Familjefadern menar jag.

2006-03-30 @ 19:47:20
Postat av: Tröttis Öga

Nu går jag från mitt jobb....
Observera tiden. Detta är en vanlig arbetsdag för min del numera.
Fråga: Är detta OB lön som ingår?
Svar: Nej

2006-03-30 @ 22:21:36
Postat av: K16

Ja Grusöga jag tycker det e bedrövligt! Är det nån som tackar dig för att du sliter?

2006-03-30 @ 22:57:22
Postat av: Pansarhjärta

Äntligen fredag. Men här på tekniska högskolan står tiden still. Och ingen bloggar denna veckan. Och inga mail får man. Man skulle kunna tro att jag inte har några vänner och bekanta. Men det har jag, några kommer upp från lund i dag för att gå på morran i morgon . Härj is in the air!

Jag och min vän T var ute och drack öl i går. Först nöjesguidens smygläsning, sen Krakow med panerad ost. På Krakow var det ett ungsomsgäng som tagit med sig blåsinstrument och som satt och spelade på sin atubor och walthorn. Vi fick ett gott skratt. Sen gick vi och hälsade på Kim på hans nya klubb Instigator.

Min vän T pratade om ögonens sjukdomar och olika synfel. Han sa att kontaktlinser är ödesdigert och att det inte finns några ögonläkare som skulle peta på dem med en lång pinne ens. ALla andra läkare använder endagslinser om de vill ha linser. Månadslinser skulle man akta sig för. Jag tänkte på grusöga och hoppas innerligt att hon är försiktig med sina ögon.

Funderar på att gå bort till kåren och köpa snask men det kanske bara är dumt. Har lite ont i bollen nämligen.

2006-03-31 @ 13:14:17
Postat av: Grusöga med ont i ögat

Jag visste att det där med linser var ett otyg! Nu sitter jag här på jobbet, trött och eländig med samma hemska smärta bakom ögat. Det är nog dags för den svarta lappen igen. Typiskt. Så med andra ord ingen utgång för mig i helgen. Jag kommer bara gå och välta ned saker på Klara med min blinda höger sida.

I Härnta är det en sak och ligga hemma med en svart lapp men i Götet. Fy. Kommer säkert träff någon snyggt byxtyg eller nått gammlt hångel med lappen. Då känner man sig inte så het.

2006-03-31 @ 14:09:19
Postat av: Ä-B-D

K16; vad hände egentligen med ringen i ölglaset på Klara? Blir den en del av inventariet, eller fick den komma med hem på rehab?

2006-03-31 @ 16:00:05
Postat av: Sagan om Kodaringen

Jag tror Byxan svalde den faktiskt, illa illa, vilken magknip han måste ha nu! Vi får nog tycka lite synd om honom.

2006-03-31 @ 16:34:26
Postat av: Anonym

fan varje gång jag åker taxi så förhör jag mig om arbetsförhållandena. man måste tänka framåt. i mon blit det nog 24 fast jag lovade fika kl 12.

2006-04-01 @ 04:08:39
Postat av: Äldre berusad dam

Vad skönt att veta att Grusöga fortfarande finns. För en kort stund fanns tvivel och tvekan. Bra räddningsaktion vi gjorde där!

Snart ska jag ner på stan och träffa min kamrat K. hennes bror jobbar ju på Umäpolisen, så jag förväntar mig lite inside information om Hagapsykopaten.

Lurardagen idag, vilket oxå är det officiella startskottet för stans uteserveringar. Tror dock jag ska vänta en stund till inann det är dags att parka sig där. Sen vår är inte the new black, snarare the new nougat.

2006-04-01 @ 12:54:13
Postat av: Poppis-öga

Halv tre i natt ringde min barndomskärlek och ville "prata lite". Karl är inte klok. Gift och har två barn...och han yppar; "Jag är ju ganska ofta i GÖteborg på konferans." Eh Jasså? Vad ska man säga? Damn this good looks!

Var Byxan full igår? Om det är han som är anonym? Tyckte att det var lite väl mycket stavfel.
Ikväll blir det mys med min vän "den lilla bleka" som jag kallar henne.

2006-04-01 @ 13:58:26
Postat av: Byxan

Givetvis var jag skitfull - hade lovat mig själv att inte gå ut...men jag skulle tippa på att det var Grillen som hade stavningssvårigheter på morgonkvisten. Jag vill oxå mysa med den lilla bleka.
Idag ska jag bli bjuden på käk ute. Misstänker att det hela är något slags skämt. Ska dock gå dit.

2006-04-01 @ 14:09:02
Postat av: K16

Vad är det för sätt av Grillen å smygblogga anonymt klockan fyra på natten! Kom fram i ljuset nu. Vi får ju aldrig svar på alla våra frågor. Typ om Hagamannen och avskedsfester och annat viktigt. Tur att ÄBD har sina umäpoliskontakter, annars har vi ju inga förstahandskällor att gå på.

På tal om the new nougat, vem tror ni att jag möter i dag på Kungsgatan om inte jävla vitskjortan. Jag fick akut ryggskott.

Konferens, det låter ju lovande! =)

2006-04-01 @ 16:19:19
Postat av: Ä-B-D

Seså, nu har det äntligen blivit bekräftat.
Peder är en av våra nya kollegor i vår.

Nu behöver vi bara gillra en fälla, Grusöga. Sen e det ju som klappat å klart. Lyllo dig, som ar det på det torra nu!

2006-04-01 @ 18:10:37
Postat av: Nyfiken-Koda

Ä-B-D: Hade din Kamrat K något att berätta om umägalningen då?

2006-04-01 @ 18:47:52
Postat av: GB

Jag glömde visst sätta mitt namn i går kväll. Eller när det nu var. K16, det finns inte så mycket att förtälja om varken Hagamannen eller avskedsfester. Men det är ju möjligt att man tar en öl nästa helg. Har jag tur så hinner jag väl titta in på bloggen emellanåt även medan jag är på annan ort.

Tror bestämt jag såg Grusögas kompis på tv precis.

2006-04-01 @ 21:31:48
Postat av: lackshoran

Inte ens treo och påskmurre kunde hjälpa mig idag. Gudars skymning.

Fredagen var trevlig på alla sätt. Man träffar kodare vitt och brett. Härligt när vi handläggare tar över konsthögskolorna, men igår var jag och adam enda kodare i glashuset.

Men Morre och Larre, vad är det för konstig kompis ni har som bara står och stirrar ogenerat på en oskyldig laxhora? Man bör inte stirra på damer.Tacka vet jag eskil, han verkar mer rekorderlig. För att inte tala om Pär och Råger.

2006-04-02 @ 17:46:58
Postat av: Byxan

Sicken tur att det bloggades om påskmurre - hade glömt bort min som låg på kylning i frysen. Den hade inte frusit.
Undrar vem det var som stirrade? Var det på valand eller KH? Nu skäms jag.
Snart kommer grillen hit o ska laga mat åt mig o rekorderlige eskil. Det ryktas om nudelsoppa m räkor. Hade ju hoppats lite på en kebabsoppa men det får nog vänta. Världen är inte redo för kebabsoppor än.

P&K

/söndagsmorre

2006-04-02 @ 18:20:47
Postat av: Packnings-Koda

Att Grillen va så huslig, det trodde man inte. Rekorderlige Eskil tycker jag ska börja blogga här oxå, ja det tror jag nog alla vi Lobos anser, inte va så blygsam nu. På den rosa bloggen är alla välkomna.

Själv är jag i packningsbranschen. Vad ska man ta med sig på konferens när man inte vet vart man ska, det är frågan. Hoppas iaf de har nåt slags Internet på stället, tre dagar utan är tre för mycket ju. Ja jag håller er uppdaterade. Laxen vi får skjuta på de där wavrinsky-lunchpizzorna till nån annan vecka, i morrn har jag inte tid att äta lunch, sen är jag ju borta till den 17:e. Men den som väntar på nåt... ja eller hur det brukar heta.

2006-04-02 @ 21:03:26
Postat av: Pansarhjärta

Åh Morre, du vet nog vilka dina egna kompisar är får man anta. Om alla var lika rekorderliga som Eskil hade vi aldrig behövt ta upp det här känsliga ämnet med att rikta kritik mot varandras vänner och så.

Hon jag delar kontor med idag har nog hällt ut en flarra billig parfym härinne idag. Dessutom har hon brassat på radio rix med samma fem låtar som rullar hela tiden.

I dag har Lillemor fått en allergisk reaktion, så alla har ägnat en och en halv timme åt att prata om sina allergier.

Och en sak till, idag okynnesvknade jag redan 05:45 och tyckte att man kanske lika gärna kunde gå upp och vara på jobbet kl 7. Men då var det så klart stopp i spårvagnstrafiken utan ersättningsbussar så jag fick åka långa omvägar med vanliga bussar, tog 40 min i stället för 9 som det ska ta. Så blev man ändå senare än vanligt. När ska dylikt beteende förbjudas? Från västtrafiks sida alltså.

2006-04-03 @ 09:16:03
Postat av: Äldre berusad dam

Har tjabblat och pratat i flera timmar nu. Är trött i stämbanden och måste vila, timpenning till trots.

Brodern i Umä har inte varit nåbar sen de plocka in Hagakarln.
han jobbar 24:7 för stunden. Men K ska träffa honom i påsk och pumpa på fakta. Såna där sekretessregler gäller ju inte för familj, vänner och flyktigt bekanta. Så är bestämt!
För övrigt var det ju bror K som hitta den sista tantens avbitna öra och fick skynda till sjukhuset med det. Saftblandare på!

Tänk om ändå vi Lobos fick köra bilar med alarm...

2006-04-03 @ 15:52:49
Postat av: GB

Billig parfym och radio rix, låter wonderful. Kliar i min näsa bara jag tänker på det.

Idag har jag varit på medicinarberget och besökt GU-shoppen för att inhandla gåvor att dela ut i Afrika. (obs ironi, fast sant)

Sen var jag på myrorna och köpte finbyxor som jag ska ha när jag intervjuar gubbar på energidepartementet. Såg en semi-göteborgskändis som frossade i rean också. Kanske inte har gått så bra för Peter Apelgren på senaste tiden. Jag fick två par snygga byxor och en skjorta för 193,50. Tycker jag var lagom.

Vem var det som sa "så är bestämt" nu igen? (Förutom ÄBD alltså)

2006-04-03 @ 20:37:52
Postat av: Laho

Äldre berusad, du har mail

2006-04-04 @ 11:23:23
Postat av: Ä-B-D

LH; Trummar och väntar.
Vaktmästarbarn ska man tydligen passa sig för.
Okynnessöka e vad de gör!

2006-04-04 @ 12:19:05
Postat av: KB

ÄBD: Vilka e ni på antagningen?

2006-04-04 @ 14:04:53
Postat av: Laho

Vilken rolig missuppfattning!

2006-04-04 @ 14:12:19
Postat av: Förvirrad

Är det byxan som fått saker om bakfoten? Ryktesvägen har han lågt blodsocker och en kelig katt i knät som hindrar stackarn att gå o äta.

2006-04-04 @ 14:19:35
Postat av: Laho

Det värsta är att vaktmästarbarnet är surt över konkurrensen som jag bidragit med! Hon kan väl gå på uni som alla andra.

2006-04-04 @ 14:22:13
Postat av: Ä-B-D

Damn!
Jäkla skattemasen, komma å kräva ungdomen på pengar.
Lärdom; Okynneskopiering slår förr eller senare tillbaka på en själv. Damn!

2006-04-05 @ 11:18:34
Postat av: Panzarhjärta

Jag har hållit mig undan från okynneskopiering och får således tillbaka massa pengar av skattmasen. Träffade för övrigt på Martin Marinad vid stigberget igår. Trevligt, han är ju snygg och rekorderlig som vi brukar säga om de manliga kodare vi gillar bäst.

I dag har sitter jag här på chalmers med mina 220 högskolepoäng och skriver etiketter med adresser för hand. Innan satte jag in papper som jag sorterat i pärmar. Jag kostar chalmers över 70 000 i månaden att hyra. Inte så effektiv resurshantering med tanke på hur bra de är på att göra beräkningar här på tekniska högskolan. Det här hade ju en student kunnat göra för 70 spänn i timmen typ.

i kväll är det väl ändå lost? Blev mäkta sur förra veckan när det helt plötsligt var medium i stället. Tur att topmodel finns som reserv.

2006-04-05 @ 12:50:32
Postat av: KB

Ha ha kul att du valde Ditt PH-nick istf LH-nicket när du nämner hur mkt du kostar :-) Givetvis ska ni se på lost ikväll, mkt spännande....
Vi slänger oss med så fina ord här, är mäkta stolt över oss alla. Okynneskopiering! Vaktmästarbarnet!Maskinifierad!
Hoppas SAULs ordscouter okynnessurfar på myndighetsbloggar, det skulle berika alla om vi kunde prångla ut några av våra ord på gatan.
Nu ska jag lyssna på påskrock.

2006-04-05 @ 13:09:55
Postat av: Pansarhjärta

Morre min vän, vad är påskrock? Jerusalem?

Min iPod har gått sönder. Fick hasta runt mellan macforumbutikerna för att få lämna in den. Två veckor ska det ta att laga och dyrt blir det säkert också. Men det som är jobbigt på riktigt är att det försvårar när man ska lyssna på popmusik, man måste använda cd eller vinyl och det har man ju vant sig av med. Ägnar mig en del åt kopieringsskyddade skivorna som jag ej fått in i iTunes, tex senaste hellströmskivan. Inte så dum ändå, fint med big star-cover och nya singeln är ju ljuvlig.

På tisdag ska vi ha påsklunch här på jobbet. Jag och christer ska fixa dricka.

2006-04-05 @ 13:55:45
Postat av: KB

He he, Jerusalem må va blytunga men jag råkade ordvitsa lite o menade ju såklart postrock - o givetvis bör man ju undra vad det är oxå...
Antar att det är fler än snoop som misstycker med blasket som vräker ned över majorna just nu. Tyckte mig ha sol utanför alldeles nyss. Aprilvädret är oförutsägbart som tonårsjonny på rohypnol.

2006-04-05 @ 14:22:53
Postat av: Sjukisöga!

Stackars mig. Har fått en mystisk sjukdom som typ var något i stil med körtelinflamation. Detta yttrar sig så att olika körtlar på kroppen har blivit inflamerade (där av namnet). Så himla äckligt. Men jag ligger hemma nu och ser på tv och skolkar från jobbet. Fast det egentligen inte skolk eftersom jag är sjuk.
Men så mycket bra det går på tv på dagarna Oprah, Ellen och Martha Stewart. Ni arbetslösa har haft det bra tv-mässigt!
Nu måste jag äta antibiotika i 10 dagar tre gånger om dagen och får inte dricka någon alkohol!!!! Suck... Jag som ville gå ut i helgen och festa. Få festa nykter i stället.
Blir nog Valand på lördag min vän Å har vernissage. Men Trassliga håret spelar också på lördag kl.21 på affären Panik på kungshöjd. Be there.

2006-04-05 @ 15:43:10
Postat av: KB

ameh! När ska detta sjukdomsläge ta slut?! Det måste ju sitta något hemskt i väggarna på antagningen. Vi borde få någon slags ekonomisk ersättning och en offentlig ursäkt av universitetet. Och jag som skall tbax dit.
Kan vi inte sitta hemma hos grillen på lördag o värma rejält med skitmycket sprit o så drar vi ned till Panik o är astankade på hemkört o bensen-jaffa. Ögat får spela full eller blanda jaffa med allergipiller o antibiotika. Det är ju ett fint sätt att fira av grillen till Zambia, eller hur ;)

2006-04-05 @ 16:16:16
Postat av: Ä-B-D

Stackarns Grusöga som inte e kry!
Måtte hon bli bättre fort. E´det tung antibiotika eller tetracyklin? Tetracyklin kan man ju sprita med, annan medicin kan det va farligt med. Som grusöga vet, talar ÄBD nu av egen erfarenhet.

Minns då jag hade körtelfeber i min ungdom. Mjälten blev av Belgien Bluestorlek, vilket tydligen va farligt. Blev befriad från skolgympan hela termnen, snacka om vinstlott i sjukdomslotteriet! Nackdelen va dock att man inte fick hångla.

Snart e det fredag på Klara igen!

2006-04-05 @ 18:28:37
Postat av: myror i byxan

Morre vill ha Klara på en onsdag. E rejält bored o enda möjliga utväg måste vara en sväng på lokal. Snälla säg att det händer nåt i kväll!

2006-04-05 @ 19:32:17
Postat av: Koda16

Godkväll, nu e jag tillbaka i stan om än tillfälligt! Koda16 har blivit bortskämd på Smögens havsbad i hela tre dar. Utomordentligt najs faktiskt. Har konfererat en del men övrig tid har gått åt till dyk i poolen, trerätters middagar, yogaklasser och en massa vin. Allt betalat av vårt kära universitet såklart! Vi hade tom egna dubbelrum, så man kunde sova på tvären (nästan) med dubbla duntäcken.

Grusis är sjuk! Inte undra på så som du jobbat, du måste vila å ta hand om dig kära ögat! ÄBD låter utmärkt det där om att sekretessreglerna inte gäller, vi vill veta allt. Skit jag missar alltid Trassliga hårets spelningar. Fredag på Klara är ju givet, men dyker isof inte upp förrän om två veckor. ÄBD då vill jag ha Prosit! Utmärkt, då säger vi så, bestämt!

2006-04-05 @ 20:08:04
URL: http://www.smogenshavsbad.se/
Postat av: Marianne Edmark

Jag minns då Inga-Greta och jag var på Smögens havsbad. Det var tider det, ungdomar. Vin och vackra vyer, i mängder!

Om inte Morre kan hålla till godo med både Lost och Top Model ikväll, så veta jag att Inga-greta iallafall skulle ut ikväll. Hon skulle nog till Palace. Eller var det Bubbles...

vad var bestämt?

2006-04-05 @ 20:31:40
Postat av: K16

ME: Jag kan tänka mig er två där! I bubbelpoolen med vinglasen, i nån raffig baddräkt!... Såklart!

Vad är Top Model mot Heta Inga-Greta på Palace?!

Bestämt? Att ÄBD bjussar på Prosit!

2006-04-05 @ 20:53:48
Postat av: Grusöga

Åh Morran. Hade jag inte sett ut som om jag hade påssjuka hade jag eskorterat dig på min arm till Klara.
Vad är det med dessa sjukdomar? Jag som äter bra, är ung, tränar och mår allmänt bra. Varför blir man sjuk? Och varför blir jag ful av mina sjukdomar typ lappar för ögon och påsutseende etc.
Livet är så orättvist men jag längtar till helgen måste göra roliga saker!
ÄBD: Det är den tunga antibiotikan...

2006-04-05 @ 20:55:21
Postat av: GÖ

Koda: Jag vill oxå bada i pool...det är jag värd!

2006-04-05 @ 20:56:23
Postat av: myror i byxan

Fick äran att stanna hemma o laga mat t grillen. Lost har jag redan sett(nästa avsnitt kommer ut på nätet om ca 12 timmar...) så det fick bli fotboll. Inga-Greta blev nog uppvaktad ändå på bubbles...
Jag hade mått som en prins om jag blivit eskorterad till klara på en onsdag av GÖ, men man kan ju inte få allt.

Gonatt!

2006-04-05 @ 23:30:26
Postat av: Panzarhjärta

Jag och några av mina vänner har börjat tänka att vi är de fyra elementen. Jag är vatten. Men vi har ingen jord. Vi är bara tre. Vem vill vara jord?
Vad gäller ang. fredag på klara? Jag och Luften och Elden funderade på att gå till manana på fredag men inviten ovan gällde om två veckor som jag förstod det.

Stackars grusöga! Låter som en hemsk upplevelse!

Ang penicillin så var det tidigare så att effekten kunde försämras i vissa fall om man drack alkohol i samband. Moderna antibiotika är annorlunda och påverkas normalt inte av alkohol, om inte detta står uttryckligen. Däremot ska man kanske inte dricka om man har svåra infektioner eftersom det inte är bra för läkningen. Körtelfeber brukar ju ta typ ett kvartal att bli av med vi får hoppas att det inte är det som grusöga har. Men mjälten kan spricka, det minns jag bestämt från när min kompis drabbades. Grusöga har ju dessutom inflammerade körtlar som behandlas med antibiotika så det är nog någon bakterie som dör av medicinen.

Skönt att veckan går in på sluttampen. Skönt också att laila är på sjukjympa nu på morgonen så man slipper sätta in hennes papper i hennes pärmar.

2006-04-06 @ 08:12:31
Postat av: trassliga håret

Oj, här är man så upptagen i sin egen person att man inte vet att lilla grusöga är sjuk. Eller inte så upptagen av mig själv, desto mer av min för tillfället deppiga partner.
Iaf, så spelar jag på Panik, på lördag, och om Grusöga går ut trots sjukdom och väljer att inte komma till Panik kanske jag klämmer henne på en ond körtel.

2006-04-06 @ 08:34:53
Postat av: Pansarhjärta

À quelle heure à Panik?
(Vilken tid på panik?)
Gud vad jag har blivit snobbig.

2006-04-06 @ 10:08:54
Postat av: Marianne Edmark

Jag vill inte vara jord. Det låter så tråkigt.
Jag vill vara eld, eftersom jag e så het.
Den gamla elden kan väl gå hem å lägga sig,
för jag vill hänga med ungdomarna.
Kanske kan Inga-Greta var jord?!

2006-04-06 @ 10:35:53
Postat av: Anonym

NY TRÅD!

2006-04-06 @ 11:20:01
Postat av: Raparigas de Svängdörren

Om det är jobbigt att scrolla kan den late alltid trycka på tangenten märkt "End". Hittas strax ovanför "uppåtpil"

2006-04-06 @ 13:28:23
Postat av: Grusöga

Alltså dom jag arbetar med. Vilka jävulska nötter. Här har jag fixat värsta intervjusituationen med Kulturnyheterna. Vad får man? "Nä, vi vill inte prata om nedläggningen bla bla bla. Vi vill bara vara skådisar och inte bli störd i vår process. Det är så känslomässigt jobbigt"
Sedan kommer regi/manusförfattaren och säger (när hon vet att vi inte har några mer pengar för hon har spräckt en budget på 1,2 milj!!) "Skådisarna måste har riktiga Prada-glasögon det går inte med kopior bla bla bla annars tar jag mina texter och går!"
Jag kommer bli galen snart! Kommer ge någon på käften. Inte konstigt att man är sjuk. Jag vill bara att det ska bli premiär så hon drar.
Behöver en bläcka och en het karl! Det är det enda som jag göra mig glad...

2006-04-06 @ 13:31:16
Postat av: Panik

Tassliga håret spelar 21.00 på lördag

2006-04-06 @ 13:47:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits